Sv: 07rnas tråd nummer 7.
Min lilltjej är väldigt lättfödd, och kommer gå med fri tillgång på hösilage ute...
Hon kommer rulla fram!
Men inne får hon bara lite havre på kvällen för att ha nåt att tugga på med lite betfor och mineraler.
KL
Idag red jag lite dressyr i sommarhagen, och oj oj oj vad jag är GLAD!
Det gick så himla himla bra! Idag gick hon bara emot tygeln lite grann i början (08an och 10an hoppade runt i hagen bredvid) och sen gick hon med krökt och fin hals med mjukt stöd hela tiden!
Skrittade mest för att få in formen riktigt, och hon gjorde kanonövergångar skritt - halt - skritt fler gånger och låg fortfarande kvar "på tygeln"!
Eftersom att hon gick så bra så provade jag trava lite större volter också och hon gick lika fint i traven!
Tappade koncentrationen lite en sväng men då gick jag bara ner till skritt igen och började om. Hon var så himla duktig!
MEN!
Har nån nåt tips på hur man ska få henne att inte "bita tag" i vänstertygeln!? Hon är jättemjuk och fin i höger, men just i vänster så är det som om hon är lite låst i nacken liksom och vill inte alls vara lika följsam. Ser ingenting i munnen som kan störa. Det brukar släppa efter ett tag, men ALLTID i början är hon jättestel och helt ointresserad av att lyda vänstertygeln. Verkligen stoneface. Och i höger behöver jag knappt krama tygeln innan hon svänger.
Jag försöker göra så att jag håller kvar tills hon släpper efter och ger då eftergift. Det brukar fungera ibland, och ibland inte.
Någon som har bättre tips?