Sv: 07rnas tråd nummer 7.
Kul att det börjar släppa i ridningen, väldigt tråkigt dock att hon inte är helt ren. Hoppas att det inter är något allvarligt och att hon snart är ok igen!!
VI kämpar på som vanligt känns som att det går framåt med småsmå steg vid varje ridpass, dock har ryttaren lite dålig kroppskontroll vilket gör att det inte alltid blir riktigt som vi tänkt, men hon är satt i hårdträning från och med lördag när tentan är gjord.
Våra evinnerliga galoppproblem verkar passerat nu, han bytte galopp rätt friskt i princilp alltid rena byten och vi stod som handfallna hade till slut inga ideér varken jag eller tränaren (när han byter 5-6ggr perlångsida blir man rätt matt och hade gärna hoppat över ett par år i utbildningsskalan
) Till slut löste vi det genom att jag fick sätta mig ner i sadeln ordentligt i galoppen (red tidigare alltid i lätt sits) samt ett spö i ytterhand och peta på bakdelen när han bytte så byttade han tillbaks direkt och de senaste två veckorna har vi inte märkt några tendenser.
Däremot börjar han få en del vinterpäls ännu inte lång men väldigt tät (han måsgte ha shetlandsponny i släkten), vill egentligen inte klippa tycker gått att en treåring kan gå oklippt men börjar tveka. Han blir redan nu ganska svettig när vi rider. och i vinter blir det kallt och vi har kallstall vilket gör att han kommer bli väldigt kall innan han torkar och det vill jag inte.
Hur kommer ni göra? Jag kommer fundera ett tag till och det är inte tal om någon helklippning utan en form av halvklippning i såfall.