K
kambrosil
Sv: 07rnas tråd nummer 7.
Ja hon ligger ute här på bukefalos, om det var mig du frågade?
Ja hon ligger ute här på bukefalos, om det var mig du frågade?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Resten av planen består hittils av att hålla tummarna
Resten av planen består hittils av att hålla tummarna
Själv svär jag lite över det här med inmätning, tror inte det blir någon tävlingsstart med Ariel på grund utav den. Känns lite väl dyrt att mäta in (minst 900 kr + transportkostnad + uttag av semesterdag) för att tävla 2-3 gånger i år. Så vi får se.
De som finns utlagda än så länge är i Ljusslingsbacken och Kinda. De ingår i den officiella cupen.
http://www3.ridsport.se/Tavling/Falttavlan/Startfalttavlan/AktuelladatumStartfalttavlan/
Sedan anordnas det nog lite lokalt också, men då får man väl hålla koll på sin lokala terrängbana och se vad som dyker upp.
Visst är det surt med inmätningen! I distansritt behöver jag inte ha mätintyg förrän vi tävlar 8 mil dvs tidigast när hon är sex år. Sedan är det ju så att om Ariel är 140 cm så måste vi mäta om henne som sexåring, medan om hon är 141 cm så räcker det att mäta om när hon är åtta år. Blir ju lite skillnad i kostnad och krångel.
Nä, jag får hoppas att ridklubben i närheten har lite programridningar och clear round-hoppningar istället. Eller så får jag nöja mig med externa träningar.