Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni skor runt om på era unghästar?
Klipper ni dem?
Min har skor fram bara.
Han är inte klippt lite träligt då han får hudinfektioner när han måste ha täcke(han blir galen och fryser när han blir blöt!)
Svårt att komma åt och tvätta ordentligt med all päls och det är ju så kallt så att man inte gärna blöter ner hela hästen
*kl*
Jag har inte klippt o har inte skor på honom än. Han klarar sig bra barfota än så länge säger hovis o han brukar ha klart för sig!
Jag har ett Bucasvintertäcke på med ett ofodrat regntäcke utan på för att ev hålla vintertäcket liiiite helt iaf denna säsongen... Det går rätt vilt till när de leker i hagen...
Han har nästan ingen päls alls iår, skönt, eftersom han förra året såg ut som en gigantisk höggravid röd björn!
Oki vet har kollat(stallägaren ). hon sa att det är en hud infektion (han hadde förra vintern med).
Hon sa att det kan bero på att det blir för tätt i pälsen el smuts bakterier..kommer ju knapt ner med borsten i pälsen. har bara problem med inf då han har päls men jag kan höra vad hon tycker och om klippning är ett alternativ. tar ju vääldigt lång tid för honnom att torka när man tvättar honnom i denna kylan..+ att infektionen sitter på ryggen inte så kul att lägga sadeln där
Har ni skor runt om på era unghästar?
Klipper ni dem?
Min har skor fram bara.
Han är inte klippt lite träligt då han får hudinfektioner när han måste ha täcke(han blir galen och fryser när han blir blöt!)
Svårt att komma åt och tvätta ordentligt med all päls och det är ju så kallt så att man inte gärna blöter ner hela hästen