07:ornas tråd nummer 7.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 7.

Vad söt han är! Här har det töat och regnat så vi har isgata överallt. Tror jag får hoppa över både ridning och tömkörning i några dagar, men jag tror iaf att jag åker ut om ett tag och borstar lite:)

Vi har också isgata, vilket inte är roligt med en oskodd häst. :( Idag blev det ridning i det upplogade spåret i en hage, runt runt i skritt. Blä vad tråkigt, men vad gör man inte för att hålla igång? :crazy:

Vad söt han är! Här har det töat och regnat så vi har isgata överallt. Tror jag får hoppa över både ridning och tömkörning i några dagar, men jag tror iaf att jag åker ut om ett tag och borstar lite:)

Tack å Qvintus vägnar. Ja, han är så sockersöt, riktigt ponnystuk på den lilla killens look. Lockig pannlugg och näpet ansikte.

Här gick det inte heller att ta sig ut på något plogat. Gårdsplanen var att glömma. Kunde dock gena rakt in i skogen och ta vår vanliga skogstur, det har smält med två dm sedan igår och är lite lättare för honom faktiskt.

Besviken är jag på vädret. Kunde det inte hållt sig lite till med kylan.

Hälsning Maja

Vad fin han är! Här har vi inga problem med underlaget annat än att det är så himla mycket snö på alla naturliga ridvägar att vi får hålla oss till plogade vägar.

KL
Idag fick min lillasyster rida sin ponny! Jag skulle rida min nyblivna treåring och hade då med syster J och Queenie som draghjälp. Började med att longera Queenie, sen medan jag longerade treåringen red J runt det längre spåret (som går runt volten). När treåringen var longerad och klar red vi runt ett tag i skritt och trav, men på slutet sa jag åt J att trava på lite snabbare eftersom att treåringen tar större steg, och då blev det galopp för oss båda två! Syrrans första galopp på ponnyn, min första galopp på treåringen! DUBBELLYCKA! J sken som en sol efteråt och fick galoppera själv i båda varven när jag vara klar med 08an. De såg lika nöjda ut båda två när de kom in igen!

Lite bilder på tjejen! Mycket överskottsenergi vid longeringen och visade upp sin underbara trav!
32005353.jpg

32005354.jpg

Syrran rider!
32005355.jpg

32005357.jpg

Sen kom Queenie på att hon kanske kunde gena genom volten och upp till oss, men de blev lite mycket snö...
32005359.jpg

32005360.jpg

Kan man säga att hon är inhoppad nu!? ;)
32005361.jpg

MYCKET lyckad dag! Alla sken vi som strålande solar när vi var klara! Upprepning till veckan!

*kl*

Hej, får man vara med här? :)

clara3.jpg

clara2.jpg

Min 07:a är ett connemarasto efter Juno Rory-Lukas. Inriden i våras och sedan tagit det väldigt lugnt under året, visad på 3-årstestet med 47 p och gångartsutmärkelse. Hoppas komma igång lite mer i år med målet att visa henne på kvaliten i höst.
Litet filmklipp http://www.youtube.com/watch?v=klj-5CtoaHs

Vilken fin häst du har. Jag är väldigt svag för just connemara. Hur hög är hon?

Här blåser det en hel del idag och +3 så det är isgator överallt. Skulle ha ridit båda hästarna idag men Nova är inte skodd så henne vågar jag mig inte ut på. Den andre blir helhispig när det blåser så det fick bli skönhetsvård istället. Fixat manen på halvblodet och borstat Nova ordentligt.

Grymt snygg!

KL

Jag har också isgata nu :( Dock går det ju att rida i skogen och åka till ridhuset så det försöker vi oss på så länge det funkar :)

Vad härlig hon ser ut :d.

Min pålle plutt blev lite igångsatt efter vilan och lyckades sträcka sig lite i bogen. Blev dunderrädd, red en kväll, vi travade i lång och låg form när han helt plötsligt började stutsa på tre ben. Han fick inte riktigt med sig vä fram så han höll på att stå på näsan. Vi åkte in till klinik dagen efter då han haft en senskada på samma ben. Såg ut som det kom högre ifrån dock.

Hältan satt i armbåge/bog och plåtarna i dessa leder är UA. Några dagar på metacam och box/sjukhage så ser han fin ut. Hoppas allt är lugnt nu och att det bara var en sträckning som veterinären trodde.

Nu hoppas vi på ett bra 2011 med tävlingsdebut :bump:

Senast ändrad:

Knapp!

Var iväg med C idag för första gången i ridhus och det gick jätte bra. Hon var dock mest intresserad av sin egen spegelbild i spegeln och hade ju ingen super bjudning men det bir ju bättre sen när hon blir lite mer van vid miljön.

Nja jag har mina hästar utanför Ljungskile. Men jag känner lite folk som har häst där ute (sofia med nellie och hennes syster har sin unghäst på stall änga. Sen så var det på högås som jag red min första "åka-iväg-tävling", ett KM för många år sedan:)

Satt upp på min lilla Bäs i lördags!
Givetvis så fegade jag lite och longerade henne ute i djupa snön först, men det tyckte hon bara var kul.
Satt upp, stod helt still o fint. Manen spretade åt alla håll, huvudet högt och öronen spikrakt fram! Bustösen!
Blev skritt i 15 min sen var det dags att gå hem. Toppen debut för året om jag får säga det själv.
Hade tänkt rida i veckan oxå, men med all is, isiaga stigar eller hård skare i skogen och en trasig transport så får det bli ingenting...trist men vad gör man.
Glad är jag ändå, nu ska älsklingen igång! :laugh:

Så hade vi premiärridning i ridhus idag. Har varit i ridhus och löshoppat två gånger tidigare men that's it. Nu har jag dock gett upp mot isen och halkan som det inte verkar finnas någon ände på just nu och samlade ihop mina kronor till den hutlösa manegeavgiften för att få till lite vettig ridning.
Pga halkan halvvägs till manegen fick jag själv pulsa genom halvmeterdjup tung, skarsnö så jag var helt slut när vi var framme, det var inte min lilla. :p Det var konstigt sa hon, trots två stallkompisar där inne. Det gick lätt överilat de första varven men sen började hon slappna av och kändes ok. Fick tagit ett par galopper också vilka blev rätt alla gånger och kändes fin.

Önskar jag hade råd med ridhusavgiften men det går bara inte så får bli någon enstaka gång bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Veterinär är preliminärbokad tills imorrn kan jag väl börja med. Häst av det kraftigare slaget, ej i perfekt hull men smalare än han...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 156
Senast: wtf
·
S
Utrustning Usch! Jag känner mig som världens mest hemska hästägare, en djurplågare!!!:cry: Pållen min har väldigt lätt för att få skav, sår, exem...
2
Svar
30
· Visningar
4 218
Senast: Magini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II