Sv: 07rnas tråd Del 8
kl.
Ny tråd igen! 07
rna måste vara de aktivaste medlemmarna här.
Jag hör väl dock inte dit, då jag skrivit knappt ett inlägg i varje tråd.
Nåja. En uppdatering från oss.
Kom igång och tränade för instruktör ordentligt i höstas. Gud vad enkelt allting blir med ett halvblod (har ridit travare allt för länge). Man förvånas dagligen över framstegen - när lärde han sig galloppskänklarna? Hur kan han sidoförande skänkeltag? Hur kan han veta att jag vill att han ska göra en framdelsvändning när vi aldrig tränat detta? Riktigt häftigt helt enkelt!
Sen blev det 1-2 månaders vila. Passade på när han tappade en sko
Efter jul åkte vi på "ridläger". 3 dagar med lillpållen. Det var otroligt kul och lärorikt. Jag red ett pass om dagen på honom (ville inte trötta ut honom mer) och fick låna häst de andra passen. Det blev mycket efter utbildningsskalan, men även lite hoppning. Grabben skötte sig superbra, han är helt underbar att hoppa - taxerar perfekt, jag behöver bara glida med.
Så efter denna kurs har jag insett faktum. Vill jag jobba mot mina mål (att kunna börja tävla hoppning med grabben) måste jag flytta till en bättre anläggning. Måste helt enkelt ha tillgång till ridhus och bra tränare.
Sagt och gjort. I morgon flyttar jag, lillkillen och min 20 åriga travare till stor ridanläggning.
Ska bli otroligt spännande! Får se vad grabbarna mina säger. Lillkillen är ju född och uppvuxen i stallet, och travaren har campat med mig där i 10 år nu. Men det ska nog gå bra.
Japp - det var min lilla uppdatering det