Sv: 07rnas tråd del 11!
Vad fin hon är
Vad glad jag blir att höra att det går bra för er, och att hon nu kommit hem. Jag hållertummarna
*kl
Jag var idag till ridhuset med beridaren och min häst. Hon var på väldigt bra humör (hästen alltså
) och gjorde jättebra ifrån sig. Hon bjöd fint men var inte överladdad och bockig, inte heller sparkade hon mot skänkeln. Jag blev själv förvånad över att hon gjorde början till byten i galoppen och utan att min häst sparkade mot skänkeln vilket hon alltid gör när något blir jobbigt eller svårt. Ser verkigen lovande ut! Blir en tur till ridhuset senare i veckan igen och då får vi se vilket humör hon har den dagen...
Nu blir hon kvar i två månader till och sedan får vi se. Annons komme rut när vi bestämt oss för att hon är klar att visas. Nu är hon så jättefin för stunden så man knappt vills älja, men samtidigt är det ju ett proffs som rider henne också. Jag ser på hela hästen att hon är för mkt för mig. Hon är för explosiv överlag, mkt beror ju på kylan men jag vill ju kunna rida min egen häst även vintertid...
Känns tråkigt på sätt och vis att hon är sås vår, för hon är verkligen jättefin. Men som sagt, vad ska man med det till om man inte klarar upp att rida den? Det svåra är att jag sällan hittar mellanläget, när hon är glad och så pass framåt att hon bjuder men utan att vara överladdad och bockig. Det händer för sällan, och även om det händer så är det bara i ridhuset hon är hanterlig frör mig. Skulle jag rida ut henen en sådan dag är det för mkt häst ändå. eller så är hon motvillig, går emot skänkeln och tjurar och är inte rolig alls på det viset.
Jag har iaf börjat utse ett par hästar som jag ska åka och titta på framöver. Då får man lite att jämföra med så man kan bilda sig nån uppfattning och förhoppningsvis bli mindre hemmablind.