*kl
Nu har jag varit runt och tittat på ett par lösdrifter. Och jag tror jag hittat en som kan vara vettig.
Lösdrift 1: Hoppstall med tränare på gården, lösdrift med bra ligghall, dock ganska liten hage i skogsdel 0,5-1 ha. Sommartid beteshage. Ridhus och bana på gården. Fri tillgång på anlyserat hö, vattenkopp för vinterbruk. Ok ridvägar. Stallet har spolspilta och alla faciliteter, möjlighet till att hyra box om man inte vill ha lösdriften. Analyserat hö och havre ingår. 2 mil enkel väg från mig. Tror det kostade 2200 kr eller 2750 kr om momsen inte var inräknad, minns ej
Konvalescenter och unghästar 1750 kr (vet ej om momsen var med).
Lösdrift 2: 4 hästar, för nuvarande bara ston. Varierad inriktning alltfrån unghästar, shettis och akademiskt. Stor vinterhage 4ha med vettig ligghall, thermobar, fri tillgång analyserat hö. Ännu större sommarhage, kuperad och superfin med en del gammal vallbete och resten skog. Liten ridbana, dock tveksamt underlag så antagligen nåt man använder i nödfall. Helt Ok ridvägar. Skrittväg 35 min till ridhus med tränare, 5 min med transport.
1 sjukbox i ett annat stall på gården, dock ej möjlighet till uppstallningen annat än sjukdom och kortare peridoer. Spolspilta och hovslagarplats. Skötselplatser i kalldel.
1 mil enkel väg från mig. 800 kr kallhyra. Grovfoder köps kollektivt och kostnad delas lika på alla hästar.
Nackdel med båda är att jag blir av med min medryttare då resvägen blir för lång för henne.