07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Eller så struntar vi helt i bokstäver och program och så får man freestyla som man vill! Det hade vi varit bra på! Extra poäng för bockningar :D

Blev visst lite ridet denna helgen oxå :p

Seg häst på ridbanan igår men så rymde fölet och gjorde oss sällskap så då blev det lite mer fart :)
Idag vart det mer spring i benen och massa spook på "läskiga" grejer (brevlådor etc) men där är ändå en framåtbjudning hela tiden.

Bild från turen idag - örona fram :D
IMAG1557_zps12174f29.jpg

Den synen saknar jag sååå mycket, ett par spetsande öron och flaxande man !!

Vår bebis har kommit, hon kom i torsdags :love: . Måste säg att det här var en pärs för kroppen, gick mycket smidigare sist men men nu blir det inte fler :p

Kommer vänta minst en vecka till innan jag rider för jag känner mig svag i hela kroppen och hästarna är minst sagt pigga och fulla med bus och bocksprång.

Har sett GP göra rena galoppombyten i hagen åt både höger och vänster så vilan har kanske gjort henne gott.

De har gått ute dygnet runt nu förutom ett par frostnätter då jag var lite rädd för fångrisken och nu inatt står de inne eftersom det har börjat blåsa upp och imorgon skulle det ju bli storm så de får vara inne imorgon natt också. Bor ju där det är ganska öppet så vid kraftig blåst finns alltid risken att elbanden blåser av.

Så tråkigt, jag har ju inga träningsresultat överhuvudtaget att berätta om, men det är roligt att läsa om er.

Fiorano, hm jag känner inte igen mig i det du skriver, jag hade varit jättestolt över mig själv och min utveckling om jag varit i dina kläder, ni har ju varit kanon i år du och Barbie. Varför inte unna dig att ta det lugnt ett tag med Juno i snöre ?

Grattis till nya lilltjejen! Men herregud, EN vecka:D! Ta det lugnt människa:D!

Vet inte riktigt vad som hände att jag blev så off. Men ikväll känns det bättre efter att ha ridit ett pass i Childericen. Känns som att komma hem att sätta sig i den sadel. Ridningen kändes bra och vi red lite byten:p. Får dom dock inte rena åt vänster, men träning är bokad på onsdag.

Grattis! Säger som Fiorano, herregud en vecka, lugna dig. Hästen finns kvar om en månad.:D

I går va vi och träna för Birgitta Kjellin. 100 % förbättring sen sist vi var där, då hästen slog knut på sig själv och inte kunde galoppera och tjurade ihop totalt. Verkligen kul, och vi fick mkt bra hjälp med hur vi ska fortsätta jobba med skritten som är så svår just nu. Både jag och hästen blev helt färdiga, så i dag blev de vilodag för oss.

kl

Nu har vi varit iväg och gjort debuten :), och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med dagen! Trots att det resultatmässigt inte gick lika bra som förra tävlingen är jag mycket mer nöjd med känslan i båda klasserna, bättre bjudning och jag tycker han jobbar mycket bättre genom kroppen också, även om det inte är lika stadigt kanske.

I LA:3 fick vi 64% igen, så det är ju där han har legat som bäst i programmet innan också. 5a av 10, placering på ca 65,5%. Fick 7 och 6,5 på förvända :banana:, enda 7an förutom skritten och en travvolt. Inget under 6.

http://youtu.be/VIGQZ9-Sbz4

I MsvC:1 blev det 58,7%, delad 9a av 13, placering på 62% och bara 5 st över 60%. Jag som tyckte jag fick tillbaka honom så fint i galoppen, då fick jag kommentar att han "står emot" och får 5,5 på framåtbjudningen :p. 5 på båda bytena, han gjorde dem jättefint ute men dök lite i avsaktningarna på banan. 5 på hö sluta, 6 på de andra skolorna. 7 på en travvolt, ryggningen och skritten. Ett avbrott som gav 4.

http://youtu.be/Sv9_nQGI1k4

Graaaaaatttttiiiissss!!!!!!!:D Vad härligt att allt gick bra även med sista lilla dottern! Och allvarligt, tänk nu på att inget framfall i världen är värt en tidig ridstart. Ta det lugnt i minst 3-4 veckor o KÄNN EFTER innan du sitter upp. Du har hela långa tråkiga vintern framför dig att harva runt på din häst...;)

Gabby: Ang mupp på ryggen så hade jag blivit väldigt förvånad om hästen utfört alla rörelser UTAN mupp!:D Tycker du ska vara nöjd med din debut o fila vidare på form o rörelser i vinter om han inte blir såld.

Hunter: Looking good!

Själv är jag så uttråkad att jag kan dö. Kan nu halta mig fram utan kryckor inomhus o med 1 krycka utomhus. Var tvungen att shoppa skor o kläder till barnen igår men se det var lite för mycket skuttande så idag har jag träningsvärken from hell i benet...det enda som är kul just nu är att åka iväg på träning m pållarna. Tur man har snälla vänner som kan rida mina hästar! Ikväll är det hoppträning för 5-åringen och imorgon även för 7-åringen.

+ Fiorano och Charlotte, tack så mycket det känns jättebra :love:

Nej som ni säger så kanske bättre att vänta lite längre med att rida, är ju verkligen ingen brådska egentligen :p

Gabby _Ossi, så fina ni är! Och du ser verkligen inte ut som någon mupp haha, ni är ju ett team du och hästen. Kul att du också har MsvC debuten avklarad med ok resultat.

Bättre att vänta lite för länge. Jag satt upp efter 3 veckor och de var alldeles för tidigt för mig, även fast jag kände mig helt ok. Fick gå hem och knippa och väntade ett par månader till innan jag satt upp igen.

Din häst ser så härlig ut att rida! Och skönt att det gick mycket bättre den här gången, då känner man att man är på rätt väg.

Nu skrev vi visst om varandra.

Jo jag gör nog det ändå, väntar lite till, vill ju inte få något problem pga att man är för ivrig.

Är så himla glad att jag inte fick för mig att låna ut GP, efter allt man läser här om skadade fodervärdshästar etc så vad gör egentligen lite vila?

Hon är så fin Elle! Hoppas nu verkligen att ni får en bra träningsvinter så att ni kommer ut på tävlingsbanan till våren. Tycker att BK verkar vara en helt fantastisk tränare, henne hade jag gett mycket att få rida för!

*kl*

Jag hoppas också på en bra träningsvinter, för snart har vi ridhus.love:!
988751_10201592680890759_2075843301_n.jpg

Grattis till bebis!

Och jag sällar mig till kören som säger vänta hellre lite längre än upp i sadeln för snabbt, inte utav egen erfarenhet men andras. Det verkar hemskt dumt att skynda på bara för att, när hästarna mår bra som de har det ändå.

*kl*

Här ska vi visst förbereda oss för orkanen. Jag är inte så van vid att bo vid västkusten så jag kan inte riktigt ta det på allvar, men med fullt varningspådrag och arbetsgivare som skickar hem folk tidigt på dagen för att de inte ska bli fast i trafiken så är det väl lika bra att lyda. Passade på att åka och rida hästen ordentligt i ridhuset på morgonen och göra klart allt för insläppet. Antar att de får gå in ett par timmar tidigare idag, och hellre det än att de ska få flygande takpannor i huvudet.

Tack, de hoppas jag med. Ska verkligen försöka komma i väg och träna på olika ställen, för att avdramatisera. I lördags skötte hon sig mkt bra. Satt upp utan problem (hade som vanligt en som höll i så klart :D) Skönt att slippa hålla på och longera och hänga på hästen varje gång man ska upp.
Gillar också BK, märks att hon ridit mkt olika hästar. Hon noterade mitt problem med skritten redan när jag red fram, och vi diskuterade hur vi skulle jobba med de innan vi satte igång med lektionen. Fick rida ett par bra övningar där vi saktade av genom att "rida in i vägen" från medellinjen. Skritta ett par steg, fram och lägga volt och så samma igen. Fungerade riktigt bra, och hon hetsade inte upp sig hysteriskt. Värt varenda krona när man faktiskt får hjälp och bra övningar på de man behöver jobba med. Plus att hästen köper upplägget utan att slå knut på sig själv.

Härligt med nytt ridhus!

Stort grattis! Har också förstått att det är bättre att vänta ett tag med ridningen även om man vill upp så snart det går. :)

Fiorano; skönt med ridhus! Vi ska också få ett någon gång. Vet inte om jag kommer att ha råd att stå kvar då bara. :/

Gabbi; Grattis till fin debut!

Grattis! Du kommer märka stor skillnad på kvaliten på din ridning under vintern med ridhus.. så är det bara! Sen kan alla tycka att "det går lika bra att rida dressyr på en grusväg" bäst dom vill :sneaky:

Det har du verkligen helt rätt i. Inte bara att man tappar under vintern när man inte kan rida ordentligt, utan det tar också en dryg månad (minst) för mig att komma in i riktig ridning igen.

Tydligen är dock inte ens VAD för underlag dom ska ha bestämt och ännu mndre beställt. Så får väl se hur lång tid det tar innan det blir ridbart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka