07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Stort grattis!!! :banana: Men duuu, en vecka!? Haha, hästen dör väl inte av att vila en stund till va. :p

Charlotte: Ååh vad hon är fin! :love: Queenie gör precis lika som din i skritten där mellan galopperna, takta och svänga runt med rumpan... Beskriv gärna lite mer hur ni jobbade med skritten. :)

Gabby: Grattis till lyckad debut!!!

Fiorano: Härligt med ridhus! Men segt att de inte tagit sig för att bestämma underlag... Jag har aldrig riktigt satt mig in i det där med olika underlag, vet att på min gamla hemmaklubb bara fyllde dom på med nytt fräscht sågspån när det blev för mörkt och tråkigt. :meh: Behöver jag säga att det underlaget sög...

KL
Nu har Queenie varit hos tandläkaren! Mycket riktigt framför allt en riktigt ful hake på höger sida, vilket ju är den sidan där hon bitit fast och "hängt sig" i handen. Så nu ska det bli intressant att se hur hon känns att sätta igång igen! :) Hon har vilat nu i två veckor, men nu ska vi igång på riktigt för vintern. :) Hon har dock passat på att bli helt sjukt lurvig, hon ser FET ut tills man drar med handen över henne och man inser att det är 5 cm päls... Där hon är klippt har det vuxit ut mer än 1 cm bara på de här veckorna. Galet. Det får nog bli helklippning för henne ändå. Som det är nu ser man ju inte ens hur hästen är formad. O_o

Nja, när jag väl sorterade bland bilderna så fick jag ihop tillräckligt utan de värsta muppbilderna :p, men här kommer några sånna:

Någon som vet vad man kan göra åt en vänsterhand som lever sitt eget liv? :banghead:

Stort Grattis till tösen! Förstår att du är sugen på att komma igång igen. Men ta det lugnt :)

Gabby: Vad fin Bruce är!

kl
Fick uppdatering från min pålle. Det går bra för dom. Igår hade dom varit ute på terräng banan och hoppat lite. Det såg fint ut. Fast han har blivit lite busig igen så han bockar lite:p

Tack! :)

(Kl)
Och tack ni andra som kommenterat också, det glömde jag nog skriva innan :angel:

Och grattis sassiball till bebban!

Maja: Jag hoppas Bruce håller sig OK i pälsen iaf en månad till, tills tävlingarna är slut... Sedan får jag se om jag klipper en gång mitt i vintern också eller om han vår vara lite halvlurvig när det är som kallast. Förra året klippte jag i februari andra gången, då hade han hunnit bli i lurvigaste laget igen men höll sig iaf fin ända tills pälsbytet.

*kl

Har inte uppdaterat på ett tag. Jag har varit sjuk förra veckan och mest ridit i skogen sedan dess. Har inte orkat annat än motionera henne. Det fick jag dock sota för söndag och måndag när jag kände att jag var tvungen att ta igenom henne på banan, eftersom jag har träning idag och inte vill slösa tid och pengar på att ta igenom ringrost...

Hon gillar inte alls mitt nya fokus på att ha bättre kol på yttersidan, speciellt inte i höger varv. Hon är jättesur och vägrar gå framåt. Som vanligt när det är nåt nytt och jobbigt... ska bli intressant att se vad tränaren säger om det ikväll.
Dock går hon jättefint när hon väl lossnar, hon rör sig så mkt att jag bara kan glömma att sitta ner i traven. Antingen har jag blivit katastrofalt mkt sämre på att sitta ner, eller så är hon inte lika genom kroppen och bekväm att sitta på. Jag vet inte, men jag får inte alls samma wow-känsla som för ett par månader sedan. Förhoppningsvis är det bara en svacka, kanske i kombo med pälssättningen. Får ta det med tränaren också...

Sassiball: grattis till bebben :)

Min har gått in i fas 2 när det kommer till pälsskiftet. Fas 1 innebar att han var så seg och trött att det var svårt att få liv i honom för att rida, men med årets långvila och en vitaminboost så gick det över. Nu är vi inne i fas 2 och han är stingslig som ett sto. Klarar inte av att jag rider med sporrar, spö eller (gud förbjude) ger någon form av hjälper som skulle kunna uppfattas som en uppmaning till arbete. Mitt förslag att träna vänster öppna igår mottogs inte med stående ovationer precis, hästen stod och sparkade mot skänkeln en lång stund innan han ens kunde tänka sig att gå framåt. Och vänster öppna kunde jag glömma! Testade då att byta varv och rida en förvänd öppna istället, och den gjorde han klanderfritt :meh: så jag misstänker att det snarare är humöret än rörelser i sig som han har svårt med just nu. Är ganska övertygad om att det är på grund av pälssättningen.

Hahahaha de är ju så roliga ibland..... eller inte. Divan ville inte gå i hörnet idag. Känns det igen? Det var exakt vid den här tiden förra året hon började tjafsa.

*kl*

Tränade idag för första gången på typ hundra år. Fick rida rumpan av mig och man har ju en deeeeeeeel att jobba på. Typ få hästen på hjälpen, reagera snabbare, bli starkare, börja rida med sina innerskänklar, bli en bättre ryttare und so weiter i all evighet :D

Den osminkade sanningen och nej syrran har inte lärt sig att vända telefonen när man filmar. Är på mittvolten eftersom hon vägrade gå i hörnet idag.
http://youtu.be/snkBWBs9aVQ
http://youtu.be/2FrTErItCYg
http://youtu.be/BgfTNvHwA-c
http://youtu.be/gQmZX0sZMHc

Jag tycker det ser väldigt trevligt ut även om jag ju hör på filmerna att du får slita satan s.a.s men för ögat för den som inte sitter där och sliter ser det ju jättebra ut i sig och det du får igenom . Gillar tränaren skarpt !

Lustigt det där med sarg tjafs i ett hörn - min kommer alltid på det denna tid på året ? Aldrig vår och sommar ? Jag skyller på möss bakom sargen ? Eller halloween spöken ? ;)

Tack! Ja idag fick man rida rumpan av sig. Kul ändå med tanke på att man någon gång måste komma ifrån unghästridningen och börja rida på riktigt igen :D
Gillar också min tränare. Han rider bra själv och jag känner mig trygg i hans system, det tyska.

Tror helt klart på något spöke av något slag. Så märkligt att det inte är ett problem sommarhalvåret men så fort det blir höst och vinter då är det omöjligt att gå där.

Hon är jättefin och ser väldigt tjusig och vuxen ut:). Men tro sjutton att det är jobbigt att sitta däruppe-det rör sig mycket:D! Är mycket bekvämare med liten ponny och mindre gång:p.

*kl

Jag red för min tränare igår, har gått 4 veckor sedan sist pga jobbet. Jag tyckte ju själv att vi har en liten tillbakagång nu och det skulle bli intressant att få hjälp att komma ur den...
Men min häst var på bra humör redan från framskrittningen :o Kändes framåt och fin även i framridningen, fick såklart ta igenom saker men inga större protester. När träningen väl började var hon lite arg i skänkelvikningarna i trav men det är hon alltid, efter att hon insett att det skall göras var det ok. Hon gick superbra och tränaren tyckte verkligen att framstegen var stora och att vi tränat flitigt (:o). Jag som mest flumridit i skogen senaste veckan... var nog tur att jag slet i ridhuset ett par dagar innan så det inte syntes vad vi egentligen gjort sen sist :angel:

Min häst verkar trivas med att ridas sena kvällar. Igår tog jag in henne strax före 18 och red först vid 20. Hon har varit på bra humör även de andra gångerna jag ridit sent så hon liksom hunnit vara ute hela dagen, komma in i lugn och ro och sedan ridas. Tyvärr funkar det ju inte för mig, men hästen skulle nog inte klaga om hon fick ha det så jämt...

Ska rida ut henne en sväng idag och sedan ta tag i mitt ponnyprojekt i ridhuset :)

Senast ändrad:

Ja fy fan vad man får slita. Är glad att jag gymmar 3-4 ggr i veckan annars skulle jag ramla av :p
fast när hon är helt framme för skänkeln så är det lätt att sitta..... synd att det händer så sällan:o

Oj, önskar att jag hade tid och ork att träna ens 2 dagar i veckan... är nu 4 veckor sedan sist pga jobb, resa, sjukdom, tidsbrist...

Ang gångarter så tycker jag ju att min häst ser rätt tråkig ut när man jämför med hästar som verkligen har gång, även om jag tycker hon är över medel. Men jag tror inte jag skulle kunna rida så mkt mer gång faktiskt. Isåfall får jag nog skaffa mig en gångartsponny istället, som kan röra sig stort men ändå inte tar så långa kliv ;)

*kl

Hade fö ett superpass på ponnyprojektet idag, även om det inte hör hit. Jag har hittat ett bett han verkar trivas med och det är en helt annan häst... Jag älskar verkligen att rida ponny. Mkt lättare att komma till ridning när man kommer åt hästen...

*kl*

På måndag ska ponny in på kliniken. Känner inget specifikt i ridningen och hon gör allt jag ber henne om. Men min magkänsla är inget vidare. Just nu tror jag att hon har kotledsinflammationer runt och knäledsinflammationer bak också. Suck.

Hoppas du bara inbillar dig. Men kan väl vara klokt att göra en koll nu efter tävlingssäsongen.

Jfrelin-tycker hon ser mkt bättre ut nu, än sist jag kollade film på er. Bättre ihop och mera bärig!

Hedwig-tack!

I morse va jag uppe i ottan, och red ett litet joggingpass på banan i lätt duggregn. Va riktigt mysigt, helt tyst och stilla. Elle känns lite trött och tung i kroppen, efter helgens genomkörare. Nu är jag i Skåne, och hästen är i beridarens händer till söndag.

kl

Tack så jättemycket för alla grattis!

Lovar att ta det lite lugnt med ridningen :p

Har fått lite annat att göra här då stormen ställde till det så vi blev strömlösa i två dygn. En stor björk som stod bredvid stallet fälldes i stormen så en jätterotvälta i vinterhagen och pajat staket, det gjorde att jag nu fått stängsla om vinterhagen och dessutom gå över sommarhagen som de fick gå i så länge. Är väldigt tacksam att björken lade sig bredvid stallet och inte rätt över, för då hade både stall och hästar varit ett minne blott.

Är glad att björken är borta, nu ska vi ta itu med ett par stora träd bredvid boningshuset, de innebär ju livsfara!

Senast ändrad:

Tack!

Min kompis Jenny, som du också känner :p, sa att hennes häst var helt död efter Birgittaträningen i söndags. Hade tänkt att följa med men fick inte ihop det. Nästa gång är jag i Miami men får hon vara med fler gånger ska jag följa med. Då kanske man får träffa dig live.

Sassiball:
Grattis om jag inte sagt det. Lite teflonminne ibland :D
Herregud! Tur i oturen att den föll som den gjorde.
Förstår att du längtar tillbaks i sadeln men vad gör några veckor till liksom? Du har hela livet på dig att rida.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka