Sv: 07-ornas 14:ende tråd
*kl*
Känner mig jättenere.
Var på återbesök igår. Det har ju inte varit helt lätt och nej, hon har inte hållt sig till instruktionerna. Jag upplever ändå att hon varit ok. Hon har aldrig känts sämre någon dag eller så men visst, lite kortare i steget är hon men inte mer än vad jag kan tyvka är "normalt". Det är sex veckor sedan skadan och snart fem från jag fick hem henne.
I trav visar hon 1-2 graders hälta enl vet. Själv hörde jag bara en svag orenhet och jag brukarhöra bättre än jag ser. Rtg sen såg inte alls ut som vet fförväntat sig. Drt som då var typ krackelerat hade släppt och såg ut att resorberas så det var typ en minde grop i området. Vet trodde dock inte det skulle bli några bekymmer. Ultraljudet sen visar förbättring synlig även för mig men fortfarande lite mishmash på mest utsatta stället.
Det som dock gör mig ledsen är vets attityd. Hon var ju inte nöjd och "skyllde" det på hur jag hållt henne. Jag förstår självklart att box från hemkomst hade sett bättre ut igår om hon hållt sig lugn.
Jag sa direkt när jag kom att det här får ta den tid det tar men box funkar inte.
Jag kände dock att det var svårt att uttyda hur mycket bättring man egentligen kan förvänta sig på knappa fem veckor från hemgång? Jag hade ju inte ens om fixat box förväntat mig en frisk häst nu.
Hon kändes rätt trist i sitt bemötande om vidare hållning. Hon tyckte tex box på natten och en brall varje morgon vid utsläpp i mindre hage var att föredra jämfört med lösdriften som förvisso har branta backar men som jag aldrig sett dom kasta sig utför. Jag mår piss över hyr och vad jag ska göra.
Nu går hon ju ute dygnet runt, med lugnt sällskap i typ 25*25 m hage med fri tillgång till mat (hon hade gått upp 35kg
) och ändå flippar hon för att jag, hennes matte, tar in en annan häst från grannhagen... Och hon måste fortfarande få lugnande vid promenader annat än från hagen till stallet.
Begränsad yta är inte hennes grej.
Samtidigt, hon har ju blivit bättre även om kunde varit änu bättre. Men tid har jag all i världen att ge henne så tar det längre tid så visst.
Jättelångt blev det. Tips? Pepp? Råd?