07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Du har fått så mycket bra tips så jag tänker inte ens försöka. ;) Vill bara säga att jag följt dig och din häst jättelänge och tycker du ät duktig som kämpar på! Skickar massa pepp!

Förresten, här sitter jag i norrland och har haft 20 grader varmt sen morgonen, pust... Nu har vi haft några galet varma veckor... Jag har semester v 28 + 29, bara skitväder. Jag gick runt i fleecejacka och mössa. Sen började jag jobba igen och hela v 30 + 31 har varit hur fina som helst! Igår jobbade jag, 25 grader i skuggan, nästan vindstilla, idag är jag ledig och även om det är varmt så blåser det som tusan. Imorrn jobbar jag igen, och tro på fan att det vankas riktigt kanonväder då också! Sen går jag på semester en vecka till, och from måndag går det spikrakt neråt med både värme och sol... Har inte badat en enda gång i sommar, och inte ser det ut att bli tillfälle inom det snaraste heller! Är man förvånad eller... :meh:

Kl
Här väntar vi fortfarande på hovis. Kom nuuuu, jag vill riiidaaaa! :p

Pålle går nu på ca 7 kg hö/dag, kommer trappas upp till 8-10 kg. Hon har varit himla svår att hålla i ett lagom hull, antingen fet eller för smal. Jag har inte haft henne på flera år nu då hon stått hos syrran, men nu blir det bättre koll. Nu är hon på gränsen till för smal så det är väl bara att försöka hitta mellanläget... Har beställt hem två slowfeedingnät som hon ska få ha i vinter i hagen, hoppas de funkar bra! :)

*knapplån*

och min 07.a har blivit uttagen till Unghäst VM i hoppning i Zangersheide, så i september bär det av till Belgien.. snacka om att jag kommer att vara nervös :crazy:

men innan dess så blir det start på Grevagården :) är det någon som ska dit och vill träffas så hojta!

Grattis vad kul! Förstår att du kommer vara nervös, men vilken upplevelse!

Fick bild på duktiga Plutten!
08FC33B8-A7F9-4083-B824-86E4F534760B-14544-0000100FC3EEB2E5_zps9c293e1d.jpg

Kul att hoppa terräng!

Nu läste jag alla tusentals sidor direkt men det jag läste lät rätt spacigt! Köp av gårdar för 27 miljoner och "anställning" av folk i klasar.. Vi kanske skulle börja blogga så vi också får råd att ha anställda hästskötare och lyxgårdar? :p

Vi är för gamla och seriösa för att det ska sälja.. :D

Vi är för gamla och seriösa för att det ska sälja.. :D

Vi kan väl ljuga??? Jag har väldigt livlig fantasi!!! ;)

Måste dela en bild på lösdriftstallet som vi håller på att bygga :D Kommer att bli kalasfint! Invändig höjd 4,50!

IMAG1167_zps66c03a68.jpg

Ja vi kan ju hoppas det ;) riktigt kul om han blir mer stabil i terrängen för då kommer jag nog hoppa mer med honom sen :)

Vad kul! Grattis! Roligt med så duktiga 07: or i tråden.

Hunter; Hjälp! Men verkar ju bli en ordentlig lösdrift iaf. Du bodde inte granne med mig va och ville ha fler hästar? ;)

oxo; Hejja plutten! Kul med terräng!

*kl*

Jag lyckades få en liten medhjälpare med mig på torsdagens terrängträning så vi fastnade på lite foto och film.

543810_10151770370909784_1960410179_n.jpg

Pallisad
http://www.youtube.com/watch?v=24kSrpbMLpc

Upp/nedhopp, "smalt"
http://www.youtube.com/watch?v=v_gTT1z9dGA

Lite vatten mm
http://www.youtube.com/watch?v=A3yJBDqJIQY

Jag var hemmavid v29-30. När jag kom hem var det 8 grader och regn, åkte från 23 grader och sol. Sedan var det 10-15 grader, regn eller växlande molnighet första veckan för att sedan bli riktig högsommar andra veckan (20-25 grader). För mig behöver det aldrig bli över 20 grader, och optimalt ridväder är 15 och halvmulet. Jag längtar hem, om än det är trevlig med ljumma kvällar och grillfester. Dock var det längesedan jag levde det livet. Jag känner ju knappt nåt folk här, och de jag känner har fullt upp med sina familjer eller så är det stallfolk och de är i stallet precis som jag när det äntligen blivit svalt på kvällen...

Ja eller hur. Jag är precis hemkommen från stallet. Nog för att det är skönt att rida sent på kvällen, men ärligt talat som vem vill att klockan är närmare 23 när man är klar med bestyren? Hade två hästar att rida idag, min egen fick vila.

Imorgon ska jag upp kl 7 för att hinna rida min + ponny innan det blir förjävligt, men jag tror att jag har tur om jag ens hinner rida en av dem innan det är för varmt. Man borde ju vara på plats kl 6 men vem orkar det den sista dagen på semestern för i år?

Din tok! det där ser ju farligt ut! Men ni får säkert en jättefin lösdrift :D

oxo, vad duktig din häst är, kul :)

myfairlady, vad roligt, stort grattis till att ha en sådan fin häst !

ikväll hade jag o GP en härlig uteritt, red mellan 20.30 - 21.15 så det var ett lagom pass, en hel del galopp. Och så red vi förbi en läskig bevattningsmaskin som stod och sprutade för fullt. Riktigt skönt såhär på kvällen.

Men??? Jag har ju SETT Beckahästen o hon är ingen giraff så vem bygger du så högt för???:D

Stjarnfrukt: Nä det är så typiskt det där. Man lyckas aldrig pricka in semestern rätt, oavsett vilket väder som önskas. :p

Kul att du får rida lite ponny! Vad är det för nån? :)

myfairlady91: Shit vad kul! Stort grattis!!

Oxo: Härlig bild, han ser ut att ha roligt! :)

Hunter: Vi bygger också lösdrift, men iiiinte sådär ambitiöst! :p Än så länge håller vi oss på marken. ;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025