Sv: 07-ornas 14:ende tråd
*kl
Tack för all peppning
Jag har varit frånvarande några dagar då min syster + familj invaderat min lilla enrummare. Sitta vid datorn - inte en chans...
För att sammanfatta det hästmässiga kan jag börja med tisdagens katastrofträning med min häst. Precis ingenting fungerade och jag kokade - var trött, less, förbannad och kände mig helt värdelös. Hela passet gick ut på att rycka och slita, banka, använda pisken och ja, hade inte min tränare varit med så hade jag antagligen blivit anmäld för djurmisshandel av de på läktarplats. Efteråt kände jag mig hemsk, värsta passet ever i mitt liv tror jag att det var. Kände mig inte alls tillfreds eftersom hårdhänt ridning inte på nåt sätt är naturligt för mig. Jag avskyr det och jag skämdes efteråt för min värdelöshet. Men tränaren var nöjd att jag för en gångs skull tog i med hårdhandskarna mot min ganska så obstinata häst. Men som sagt, jag hatar den ridningen. Och ska det krävas att man rider på det viset för att min häst ska sluta bete sig som ett surmulet tuggummi så är det snarare det som får mig att tänka att vi inte passar ihop än det faktum att hon är skarp... jag kan inte rida på det viset regelbundet. Det är så emot allt jag står för
Till saken hör också att jag lyckades få med mig pojkvännen till stallet för att filma. Det händer sällan och jag kände att jag måste ha en aktuell film inför ev annonsering. Men jag kan lova att detta har jag inte ens vågat titta på själv, så jag har fortfarande ingen film
Onsdag red jag ut, körde hela rejset som på träningen fast ute längs vägarna. Och hon gick riktigt bra stundvis.
Igår tog jag ett pass på banan och hon visade att hon utvecklat en ny protestteknik istället för det sedvanliga att sparka mot skänkeln - ruska på huvudet. Mkt charmigt. Nåväl, något verkade vi ha fått igenom i tisdags för hon var inte alls lika motsträvig utan fogade sig relativt snabbt och kändes fin på slutet i alla gångarter
Idag blev en tur ute mest för att röra på henne då hon vilar imorgon (ska bli 30 grader varmt) och det lilla jag red tyckte jag kändes bra. Så jag hoppas nu att katastrofen inte kommer tillbaka på söndag då jag planerar in nästa pass på banan...