07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Lycka till i helgen! Hoppas de är snabba att uppdatera reslutaten så man kan följa er.

KL

Avalon börjar bli i fin form nu. Planerar att ev åka till mig tränare nästa vecka. Vi har ju årets första tävling inplanerad den 25:e augusti :)
Kommer bli hankigt med tävlande och tränande då ja snart börjar en kurs på 14 veckor. Men vi klämmer in det någonstans helt enkelt :)

Haha, det blir nog inte mycket att följa. Räknar med sprätthäst i dressyren, galenpanna i hoppningen och möjligtvis att vi kommer över de första hindrena i terrängen. Vi är snarare i stadiet där vi räknar kvantiteten än hoppas på några resultat :angel:

Det här med att åka till klinik är ju ett heldagsprojekt!

Jag vet inte riktigt hur det har gått. Vi kollade hältan, hon är mycket bättre, men inte helt ohalt.

På ultraljudet såg det också mycket bättre ut, men det finns en skada i gaffelbandsfästet och ffa mediala delen av gaffelbandet precis under.
Sprutades med sin egen plasma på skadestället (ACP-behandling) och så får vi se hur hon läker.

Jag kommer att flytta hem henne till stallet i helgen, och så ska min kompis ET:n köra scanlab bodywave och laser på henne under tiden. Nytt återbesök om 4 veckor.

Trött och svettig tjejja som väntar på att sederingen ska gå ur.

Update från knashästen, hon har varit iväg och tävlat, hoppat runt väldigt tittig bana utan bekymmer, skött sig mycket bra! Som jag misstänkt, själva hoppningen och hinder är INTE den hästens problem...:meh:

De som har hästen nu ger henne fina omdömen. Har tidigare fått väldigt positiv feedback från mina hopp- och terrängtränare om hästens kapacitet...ska det "bara" tilta rätt i skallen också men vi verkar vara på god väg :p

Ja det är ju min hemmabana så jag kan vittna om att där finns ALLT man kan vilja glo på om man vill glo...:crazy: Det fanns ju även fölungar som visst kommit o galopperat mot banan när beckahästen skulle hoppa men det var hon inte ett dugg intresserad av, hörde jag!:) Men banan har iaf Sveriges vackraste utsikt där den ligger på höjden o blickar ut över Vättern.:love:

Laser är ju erkänt bra på såna skador så det är säkert en jättebra idé. Håller tummarna för att det snart ger sig o ni kan se fram emot nästa säsong!

Riktigt tungt med en gaffelband skada :( hoppas ni mår bra ändå vilket det låter som under omständigheterna ! Hoppas det är lindrigare variant och att allt ser bra ut vid nästa ÅB .!

Låter ju inte helt hopplöst det där inte:)!

*kl*

Har tränat ikväll och det gick så mycket bättre än sist jag red:)! Börjat fila ordentligt på de enkla bytena och efter nästa tävling (på tisdag) börjar vi introducera skolorna i mer regelrätt form än vi gjort hittills. Sen är det bara fyra tävlingar kvar innan säsongen är slut, två i september och två i oktober.. Sen finns det inte en enda dressyrtävling här förrän i mars:D.

Är det någon mer som läser Tyras blogg? Har ingen egentlig åsikt om henne men tänker varje gång hon lägger ut bilder att: det där skulle bli totalsågat på Buke :D

Knäpp man är.

Passade på att fynda en Animo tävlingströja på rea idag så nu kan jag vara fin när vi väl kommer ut igen. Har även ridit i de nya byxorna idag. Mycket sköna.
Om ridningen finns inte mycket att rapportera. Skrittade mest och travade ett par varv. Hon kändes ganska fin.

Nä det förstår jag också. Ville bara kolla om det var någon mer som tänkte som jag :)

Härligt! :)

Jag har tävlingar 3 helger på rad nu och fölvisning den fjärde... Måste passa på innan plugget drar igång igen :wtf:

Vi ska rida LA:1 och LA:3 nu två helger sedan bara en LB:3 för de behövde lite förstärkning i Knock Out-laget.

Är det Tyra Sjöstedts blogg? Har ingen koll på bloggarna alls jag... Försökte läsa Dressyrmupparnas men det var mer mupp en dressyr för min smak.

Haha, go beskrivning :D

jag läser ingen blogg alls men blev nyfiken så får väl se om jag hittar den där tyras blogg.

Nej, den var nog inget för mig.

Senast ändrad:

Så härlig bild!
Vi körde också en del caprilli på ridskolan jag gick på, nästan lite synd att det försvunnit.

Oxo: Grattis! Han var snabbt ute, hann ju knappt få iväg hästen din?

Tack för hållna tummar! Jag är inte helt säker på vad vi kom fram till, men känslan är mer positiv nu ändå. Pållan tycker det är rätt ok, hon traskar omkring på betet och hänger med promenad. Vill ju hellre utforska skogsstigar än att gå på asfaltvägen.

Ser nu fram emot att hasa henne fram och tillbaka i villaområdet utanför hemmastallet i en månad. :crazy::wtf:

Jag får små panikångestattacker när jag inte har nåt riktigt att göra, men darlingen förbjöd mig att hitta nån annan adrenalinkickssport att syssla med istället. :meh:

Novali: Laser i kombination med bodywave ska tydligen vara rena hokus pokus-effekten, vi får väl se!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka