Jag har ett dilemma, har troligen kvalat till Grenledarnas final om två veckor (har inte fått svar ännu), men den är flyttad från Strömsholm till Gnesta (don´t me started..) och dessutom går den samma helg som vår hemmatävling så de tävlingar som jag helst vill rida krockar.
Så jag har tre alternativ:
Hemmatävlingen, vi har bara en per år. Bra känsla och ett underlag som jag vet att han gillar, nära att åka:
1. Rida MsvC:2 som grand finale i MsvC. Kanske onödigt men också kul att rida och bara kunna slappna av. (detta är mest troligt just nu).
2. Starta MsvB:2 för första gången på länge. Bytena sitter bättre nu (inte alltid men helt ok). Det skulle vara för att jag vet att det är en trygg känsla på den tävlingsplatsen och en domare som jag gillar
Alternativt:
3. Rida finalen i cupen. Det tar 1,5 timme drygt att åka, och jag har inga bra känslor alls för den tävlingsplatsen. Det var där jag blev påriden för två år sen. Dessutom är nog konkurrensen så pass att chansen till placering minskar drastiskt. Om det är tre domare är jag lite mer sugen men samtidigt är jag rätt sur på att förbundet flyttade finalen från Strömsholm och till en annan helg. Hade jag vetat att finalen var i Gnesta och det här datumet hade jag aldrig anmält mig. På uppsidan är att min syster med familj bor i Gnesta så de kan lätt komma och titta.
Ska träna för tysken samma vecka så alternativt så väntar jag med att avanmäla och slänger pengarna i sjön för att kunna välja vad jag känner för efter tyskens träning, om självförtroendet är på topp eller inte.