Sv: 05'ornas tråd nr 10!
Vad roligt att du är nöjd!
KL
I helgen har jag varit i Jönköpning för att göra ett sista förska att kvala till Breeders i hoppning. Söndagen var sista datum för kval. Jag red en 120 på lördagen och en på söndagen.
På lördagen kändes Coracon fin på framrdningen var lite väl taggad först men lugnade sig lite efterhand. När vi kom in på banan var det första hindret ett litet räcke. Löjligt sa Coracon och översta bomen rullade av.... Men sen fick jag hålla i mig för
vad hon hoppade!!
Hade säkert 20-30 cm tillgodo över hindren! Dock var det en felfri runda vi behövde och nu låg allt vårt hopp till söndagens klass.
Söndagen började inte så bra vi startade näst först eftersom Coracon skulle hinna med båten hem till Gotland efter tävlingen. Hon kändes lite väl lydig och lugn, vilket inte brukar bli bra när man ska hoppa henne. Dessutom hörde vi inte när de öppnade banan vilket gjorde att jag inte han gå banan ordentligt, fick springa in och stega något avstånd men det var allt... Avd A som red i 125 innan hade ungefär samma bana, de hade med en 3 kombination som jag trodde de skulle ändra till en två kombination för oss. När jag kommer in på banan ser jag dock att den står kvar
Jaja inte mycket att göra åt, nu jäklar ska vi sätta den där nollan! 1an, 2an och 3an går bra till 4an är vi inte riktigt överens om vilken galopp vi borde ha, vi kommer lite väl nära och jag hinner tänka en massa fula saker och tror att vi ska få med oss minst en bom. Dock har Coracon en annan plan och trycker ifrån i ett jättesprång, som nästan får mig ur sadeln. Jag lyckas dock klamra mig kvar, samlar fort upp tyglarna och ser till att snabbt få tryck i galoppen igen då det står en stor oxer några meter bort. Hon hoppar kanon på följande hinder, sen är det dags för 8 abc. Det är oxer in och som vanligt hoppar Coracon stort över, problemet är att sen kommer det två räcken efter det, som hon gärna river om det går lite för fort. Jag "ooohh"ar och försöker bromsa upp tack och lov är hon snabb att reagera! Bara sista hindret kvar! Har bara en tanke i huvudet, vill inte komma för nära, utan få ett stort språng lite utifrån. Det är då hon hoppar som bäst. Just ett sådant språng får vi till och när vi landar är det äntligen klart. Vi är kvalade till finalen på allra sista chansen!
Med tanke på hur få starter hon har hunnit göra i 120 så är det egentligen helt otroligt! Tror att vi har gjort 7-8 starter och hon har bara hoppat bättre och bättre för varje gång!