Sv: 05'ornas tråd nr 10!
Hahahaha
Precis sådär känns det ibland!
Nu är han oftast snäll, dock blir han rätt odräglig när han inte jobbar så vi försöker undvika viloperioder
Tricket är att i början ha ett stall med lite för lågt i tak
Första månaderna jag hade honom stod vi i ett gamalt stall med dålig takhöjd. När han körde upp huvudet så tog det stopp...
Dock blev det värre när vi flyttade till ett stall med normal takhöjd och han insåg hur långt han faktiskt kunde lyfta huvudet. Där hängde jag och dinglade med en hand runt hans näsan och en i örat, typ...
Pall har jag alltid när jag sitter upp, det skulle nog gå även utan, men min kiropraktor skulle döda mig... Ryggen klarar inte av sådan akrobatik, sen är jag av den åsikten att pall alltid bör användas för att skona häst, sadel och ryttare!
Sen är Musse av naturen en väldigt kaxig pålle som kräver MYCKET stimulans. Han har nog diverse bokstavs sjukdomar skulle jag tro, lite för smart för sitt eget bästa som jag brukar säga
Så han behöver en tydlig ledare samt mycket aktivering. Det har inte varit lätt detta året kan jag säga
Men sen kommer de där stunderna när man sitter högt däruppe med hans gigantiska galopp och bara flinar som ett fån