Sv: -04'ornas tråd Edition 9
kl
Igår tillbringade jag o calle en heeeel dag på ultuna..åkte 7 hemifrån o kom hem 21... idag har jag skrivit högskoleprov hela dagen.. lite mör i kroppen
Iaf hade vi en mindre uppmuntrande dag på Ultuna..
Calle var fortfarande lite halt på höger fram men bättre.
Dock visade han reaktion på vä fram..som han inte gjort tidigare.
Ocj även kraftiga protester när dom böjde högt på båda fram..men inte när vi sprang. Så de härledde vi till ömma muskler i bogen.
Vet ville behandla båda fram o de kund eju jag bara hålla med om nu när han visar hälta.. vilket han inte gjort på böjprov förut.
Sa dock att jag ville ha vä kota röntgad oxå eftersom höger är röntgad. Skönt oha de svart på vitt att de är ok på plåtarna.
men tji fick vi..något sågs på plåten men dom kunde inte avgöra riktigt vad o om de låg i ledkapseln eller utanför.
Så då blev de ultraljud o där konstaterades ett litet fragment precis i kanten av ledkapseln, dock innanför kapseln.
Så säger UL tjejen att jag visar dig hur de ser ut på höger eftersom de är rent, så har du o jämföra med.
Båda ser ut som fån då exakt samma sak visar sig på höger ben, som är friröntgat för 2 veckor sen.
Kan ju säga att den som röntgade då inte kommer få röntga nån mer av mina hästar. hmpf.
Så två benbitar, en i vardera kotled. Jippi....
Han blev behandlad o svarar han inte så blir de nog operation.
Känns som de blir en lugn vinter i år
Prognosen på op är iaf god, så jag har inte brutit ihop.
På ett sätt känns de bättre o ta bort de där fragmenten så jag slipper oroa mig i framtiden.