-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Ja de blir ju så snygga framför vagn :d

Min är ca 172 cm
ImageVaultHandler.aspx

Jag måste skaffa mig lite snyggare groom-kläder till nästa gång så kusk och häst slipper skämmas för mig :o

Måste bara titta in och säga usch va tråkigt med din fina Van Remo :( Hoppas den nya killen kommer bli super bra, fin va han i allla fall! :d

Ha det så bra alla!

Tack så jättemycket, det värmer!
Ja jag hoppas han & jag kan få ett riktigt bra band till varandra :) det är mycket jobb med den grabben, men det ser jag fram emot :)

jo han är så go min lilla pålle :love:

Har verkligen hittat hästen med stort H för mig :) Han är så otroligt rolig och med massor med egenheter som man bara kan tycka om, han är som en förvuxen ponny!

Det har tyvärr bara blivit en tävling än så länge, men vi började ju om lite med hoppningen för han hade så väldigt bråttom, så det får ta lite tid. Nu börjar han lugna ner sig och kan vänta och ta det lite lugnt mot hinder, det går frammåt i alla fall och min höjdrädsla börjar nog släppa lite med :crazy:

han är lite överambitiös ibland och piloten hänger inte riktigt med då... :angel:

Han har ju äntligen kommit ihop i sin kropp och i sitt huvud och börjat att HOPPA! Om man ser på dom bilderna som aida tog på oss i maj så ser man att han stampar inte av.. nu är dom hindren iof lägre men det är inte förrän nu det sista som det ens har gått att rida på ett hinder högre än typ 1m utan att han har sprungit sig över eller kravlat sig över :D Jag har ju legat och harvat på 90-1m nästan ett helt år och bara väntat ut honom och plötsligt så händer det :idea:

Maj i år

20100515005.jpg

Vilken skillnad:) Hur högt är hindret på första bilden? Det ser skyhögt ut, men så var det ju 100 år sedan jag hoppade också;) Tänkte faktiskt börja träna hoppning i vinter:eek:

Vilken skillnad:) Hur högt är hindret på första bilden? Det ser skyhögt ut, men så var det ju 100 år sedan jag hoppade också;) Tänkte faktiskt börja träna hoppning i vinter:eek:

Det är inte så högt, närmare 120 bak men det är ju ett kryss fram för att jag skall lära mig hoppa närmare och inte en halvmeter för långt ifrån som man gärna gör som van fälttävlansryttare :angel:

Tänkte faktiskt börja träna hoppning i vinter:eek:

Då är vi två! :D

Nåja, jag och Sixt har faktiskt hoppat hela 30 cm i skogen för ett par veckor sedan.
Men nu är hela ridskoleanläggningen stängd pga virus (minst 3 veckor), skogarna kryllar av skjutglada jägare.. vi kan rida på en kass ridbana (där Sixt ser spöken precis överallt hela tiden) och runt åkrarna, där hon är ännu mer stirrig (där vi gick omkull i våras).
Så, träningen ligger rätt så nere för tillfället..
Men på måndag stallas hon in, då måste jag ta tag i det för att hon inte ska börja klättra på väggarna.

Men mitt mål för året är iallafall en clearround på lägsta höjden :p

Han ser fin ut.
Hoppa har han ju alltid kunnat men de är inte alltid kroppen hänger med ;)
Skönt att han börjar få ordning o reda på saker o ting :)

Här går de lite segt..
Calle ärinte schysst i kroppen och som vanligt envisas veterinärerna med att de är ledinfl så fort hästen känns konstig.
Men när den inte reagerar på böjprov o tappar muskler på bogbladet så kanske man ska kolla upp de istället.. men icke.
Så nu är tid bokad på ultuna nästa vecka så får hoppas att dom hittar något konkret... för att inte veta tar kål på mig.

Pga storleken. Han som tog in honom från Tyskland sa det att han köper ingen så stor häst som blivit inriden tidigare än det. Vilket jag tyckte lät väldigt vettigt oxå :)

Rätt förnuftigt sagt.

Så hemskt tråkigt med din Van Remo. Förstår att du sörjer. Grannen tog bort sin fyraåriga jättehäst igår. Den var visserligen inte riden så mycket men det var något i bakkärran på den som inte blev bra. Den hade svårt att ta sig upp ibland när den rullat sig. Jag har ett roligt foto på den när den sitter på rumpan som en hund.

Jag är så tacksam för att jag har en liten häst. Visserligen kanske lite väl liten men jag behöver inte stege för att komma upp. Dessutom tycker jag att det är otäckt med stora hästar, jag vågar inte rida sådana. Jag är en fegistant.

Min lilla ärta gör fortfarande inte många knop. Tömkör lite, har ju eget gärde att hålla till på nu för tiden. Men längtar att komma igång med ridningen ordentligt.

Mätte Ella igen härom dagen. Inte fan har hon vuxit en millimeter sen hon var tre år. Är det normalt?

Normalt eller inte vet jag inte, men min har inte heller gjort det...
Hon var 159 på treårs och mättes nu igen vid stamboksföringen. Mätmannens kommentar "Hon har ju inte krympt i alla fall"
Men jag är också lite, så hon passar mig utmärkt.

Jag såg dessutom att en av VM hästarna i hoppning (hoppade som en katt och jag gillade den skarpt) var i samma storlek.. så det är inte kört ;)

Klart det inte är kört.
Tycker faktiskt att man ser fler o fler små hästar ute på tävling, iaf i hoppning.
Ett tag tyckte jag alla var över 170.

Q är ett bra exempel på att de går finfint o hoppa 120 framgångsrikt utan att vara stor, förmodligen 130 oxå.

Han ser fin ut.
Hoppa har han ju alltid kunnat men de är inte alltid kroppen hänger med ;)
Skönt att han börjar få ordning o reda på saker o ting :)

Här går de lite segt..
Calle ärinte schysst i kroppen och som vanligt envisas veterinärerna med att de är ledinfl så fort hästen känns konstig.
Men när den inte reagerar på böjprov o tappar muskler på bogbladet så kanske man ska kolla upp de istället.. men icke.
Så nu är tid bokad på ultuna nästa vecka så får hoppas att dom hittar något konkret... för att inte veta tar kål på mig.

Nej men Oh shit va trist :cry:

ja de är skittråkigt.
Just nu pendlar jag mellan hopp o förtvivlan.
Försöker o inte ta ut något i förskott men envisas ändå med att måla upp värsta tänkbara scenario.

När Q´s lillebror vid 2 års ålder blev dålig o vi levde i väldig ovisshet med en häst som dessutom var väldigt dålig vid tillfället (calle visar ju inga större problem med att slå knut på sig själv i sin sjukhage ;) )så var jag helt knäckt.
Då ska de tilläggas att jag inte ens gillar Nisse (lillebror) spec mkt.. för de är något av de drygaste man kan ha o göra med:cool:

Men calle avgudar ju jag, de är min lilla älskling. Så de här tar hårt på mig o får jag en negativ diagnos kommer jag gå under känns de som.

Men de är bara att vänta in klinikbesöket.
Kan ju vara nå som är enkelt att åtgärda oxå.
Dessutom så blev de häst av Nisse oxå..trots en väldigt negativ prognos.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 558
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka