Sv: -04'ornas tråd Edition 8
det började faktiskt när Calle hade sin hovböld i påskas.
Han var ju ohalt men vi kunde inte spika på sula+ sko först de slutat rinna (trampade ju in tåkappan i sulan).
Så istället för o rida honom så tömkörde jag honom för då kunde jag hålla koll på sulan som vi tejpade fast med silvertejp
Red jag så såg jag inte när de var läge att avbryta innan den lossnade.
Jag kunde inte köra på vår ridbana då för den hade så dåligt underlag, så istället fick jag vara på en stor grusparkering här i byn, där de inte finns några staket.
Calle blev ju ganska laddad när han inte gick ordentligt o stod på box, så jag hade gramansättning på tömmarna så att han inte skulle dra iväg med mig o komma lös i trafiken.(den lilla trafik som är här i urskogen).
Så var de en dag som han låg på väldigt o när jag höll emot i tömmarna och av misstag vifta med pisken(koordinationen är ju verkligen på topp med två långa tömmar o en longerpisk
) så satte han sig på rumpan o studsade.
Så jag provade att hålla emot lite extra i bettet o sen dutta med pisken på rumpan o då började han ta några kortare steg så jag berömde massa o sen har jag kunnat öka mer o mer.
Enklast var att göra de på vägen hem , för då var han extra laddad o bjöd mkt bättre, annars kunde de lätt bli så att han satte sig för mkt o inte orkade o då började han studsa istället.