04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Fiiiina Leffe, honom kommer vi sakna.
Håller tummarna för besiktningen och även för din nya kuse :)

Calle var mer vild än tam i morse, for omkring som en tok i hagen, hoppade flera meter upp i luften, sparkade bakut, bockade, övade piruetter o var allmänt galen. Höll på o springa över mamma oxå :angel:
Längesen jag såg honom så busig och blodprovet vi tog i morse visade även helt normala värden på alla punkter, så vad det än har varit med honom så är han definitivt helt frisk just nu. Om han nu inte lyckats göra illa sig i hagen idag..för de har jag inte hunnit kolla :p

Ledsamt att han ska säljas nu även om du har vetat om det hela tiden.

Men å andra sidan, det är väl så här många av våra främsta ryttare höll på innan de blev kända, t ex Rolf-Göran Bengtsson.:angel: Rida andras lovande hästar tills man får så stora meriter att man blir sponsrad.:D

Själv ger jag blanka faen i att rida idag. Har mest observerat mitt åkerspöke till häst från ett hustak idag. Jag har högtryckstvättat mammas hustak från mossa idag, iklädd full ridmunderning: hjälm, väst och ridbyxor. Ella har varit missnöjd hela dagen. Trots att jag släppte ut henne och kompisen på ridbanan för att beta av i kanterna och uppe vid stallet så var hon inte glad. Gick mest och vandrade. Vallade en stund på kompisen. Kompisen tröttnade och gick tillbaka i hagen. Ella vandrade själv. Gick och hämtade sin kompis och vallade henne på ridbanan. Kompisen tröttnade... Och så om och om igen.:rofl: Jag tror att det beror på att hon var irriterad över att inte få släppas i hagen bakom stallet där hästar uppenbarligen trivs, hästarna kan vandra mellan tre hagar och välja vart det är bäst att vara för tillfället. Är det mycket flugor så finns det en bra skyddande dunge i hagen närmast stallet.
Det finns två anledningar till att hon inte får går där: 1: Det är för mycket bete. 2: Det går en könsmogen hingst där.:cool: Jag gissar på att Ella tycker att båda anledningarna är goda anledningar till att gå där.;)

Mer och relevantare info kommer förmodligen på torsdag då jag ska träna igen.:bump: Och så hoppas att jag sadelprovaren hör av sig snart och säger att hon fått tag i en amerigo cerwia att prova åt oss. Jag bränner snart upp sadeln jag har!:mad:

Ja precis, och jag har haft möjlighet att köpa honom men tackat nej till det pga olika anledningar så det här är "självvalt"..
Hehe ja det vore inte fel om den dagen kommer ngn gång i framtiden;)

Vad skönt att proverna visar normalt nu och smidigt att kunna göra det hemma, för det var väl de ni gjorde?

Busiga hästar önskar jag att man kunde vaccinera bort buset på.:cool: Sådant bus kostade mig många tusenlappar förra året.

Min mamma är whiplashskadad och sjukpensionär. Hon är alltid hemma och väldigt snäll. Vill du byta?:p

(Min morbrors fd flickvän studerar till veterinär, vi hade tänkt utnyttja detta men tji fick vi).

Nej jag vill inte byta bort min mamma, hon är guld värd.
Min mamma är oxå snäll och då hon inte jobbar är hon alltid hemma :)

*kl*

Härborta fortsätter Operation Gödning, och visst ger det resultat.
Inte bara en överenergisk häst (visserligen är hon ju det normalt..) utan en liten mage :D

Hon har bar gått i hagen och lekt med fåren och ponnyn i nästan en vecka nu, idag gick vi på en promenad.
Det var.. intressant.
Hon flög i luften vid ganska många tillfällen.
En gång bjöd hon mig på ett lerbad (jag som skulle direkt till jobbet sen)

En bild från idag
P8040004.jpg

24e juli

Åh, fina pållen! Hoppas han får det bra hos sin nya ägare och tack för att du har delat med dig av er historia! :laugh:

Min mamma är whiplashskadad och sjukpensionär. Hon är alltid hemma och väldigt snäll. Vill du byta?:p

(Min morbrors fd flickvän studerar till veterinär, vi hade tänkt utnyttja detta men tji fick vi).

:rofl: dagens skratt!
Min mamma bor 100 mil från mig och kan inte hjälpa till med nått.. du kan få byta med mig! :angel:

Flamman är kollad på dag 93 idag och är fortfarande dräktig :laugh:
Har även tecknat en föl och fosterförsäkring idag som jag hoppas bara ska göra mig 2500:- fattigare... (varför i helafriden skaffar man sig en massa hästar som student..:cool:)
Ska snart köpa finhö för 14000:- själv får jag väl leva på nudlar hela vintern :angel:

Skönt att det går åt rätt håll! :laugh:
Jag tycker att våra hästar är lite lika, vad var det för stam på henne?

jag blir oxå tvungen att köpa in massa hö i år, inte bra.
Vädret har ju varit katastrofalt o så lovades de 3 dagar uppehåll nu så pappa slog ner det vi hade kvar och visst fan har de regnat o mer läre de regna.
Börjar fundera på att plocka fram våra gamla hässjor så vi kan rädda lite iaf.
Känner mej fattig.

Ojj, träligt med höet. Vi som fick in hur mkt som helst, så vi inte behövde tänka på nån andra skörd ens:o Vi har aldrig nånsin fått in så mkt hö som vi fått i år!:bump:

*till tråden*
VR drog av sig en sko förra veckan - vilken nyhet va?..:grin:
Men igår var hovslagaren här, hon kommer igen om två veckor bara för att checka läget. Så nu blir det 2 veckors skritt på mjukt underlag, till att börja med..

Kände för att leva riskfullt igår igen & slängde på ett sidepull på jättehästen - och gav oss ut barbacka på ett öppet fält, för en liten skrittur. Det är ju inget jag tänker göra då jag har tänkt att galoppera på fältet i alla fall, den saken är ju säker:D
28869913.jpg

- Va gör du där uppe matte?
:love:
28864299.jpg

*snor knapp av mig själv då*

Tog en liten skrittur med en öm Van Remo. På gräs & liknande underlag är det no problems, men på grus..:(
Men han var väldigt glad & pigg, ville göra allt annat än skritta på fältet;)

Nu ska han få vila 2 dagar, sen kör vi igen i helgen. Ska nog tömköra honom lite då.:)

28887176.jpg

28887200.jpg

Idag kommer det en tjej som ska provrida Q :)
Är en gammal kompis till mig som för tillfälllet inte har någon häst, så jag har lovat att hon får rida Q ett par gånger i veckan om dom trivs med varandra.
Passar bra nu eftersom mamma har haft trassel med sitt knä o inte kunnat rida så mkt och jag har jobbat mest hela tiden så Q har blivit lite åsidosatt.

:p ja men sen är det nog inte mycket mer likheter :p

*kl*

På söndag ska jag åka och titta på en häst :crazy: är en tjej som har ringt som undrar om jag vill göra ett byte med henne. Hennes häst verkar trevlig och har tävlat lite både hoppning, dressyr och fälttävlan. Men han är 13 år och kan inte komma överens med mig själv om det känns för gammalt. Ska jag sälja Dobby så skulle jag nog behöva köpa en mer utbildad häst för det var ju ett tag sen jag tävlade något :angel: så han hade nog varit perfekt så sett... hmmm

Igår var jag och kusinen ute och red en sväng. Hittade en fin skogsväg som vi helt missat innan så tänkte att vi skulle trava och galoooera lite fram och tillbaka där. Hade förväntat mig x antal bocksprång ifrån Dobby för det är ju sååååå kul att galoppera i skogen :cool: men han skötte sig jätte bra och var riktigt fin efter några vändor.

ska sätta mig och grubbla en stund till... gör ju inget annat så lika bra att fortsätta....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama