04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Svarat

kl
Kan inte rida IGEN. Hon blev skodd i torsdags, och igår trampade hon av sig en sko i hagen, jag vet inte hur jag ska gör för att få skorna att sitta kvar.

Tilläggas kan väl att jag fick hem henne med en lös sko, och stod på väntelista i 1 vecka hos hovis, under denna tiden hann hon trampa av sig både skon och en bit av foten. :( Den är trasslig vid kanterna, och hovis vågar inte klippa ner mer, för då kommer han för nära inpå...

Ringa hovis igen, detta kommer att bli en dyyyr månad...

Jättefin bild! Kul att fler är igång och tävlar sina femåringar.:)

Jag blir så sugen att tävla själv. Bara jag får tag i en sadel att rida i så jag slipper kana runt som en smörklick på en het potatis.:p

Usch vad tråkigt med en häst som bara drar av sig skorna. Det gjorde min i våras. Men det berodde till stor del på att hon gick i en sån stenig hage och hade hästar överallt att hålla koll på.

kl
idag var de lite hoppning på schemat igen.
Tränade lite linjer med 4-5 galoppsprång o sen 3-4 galoppsprång.
Hoppade även en 3 kombination med ganska korta avstånd och 3 oxrar. Är främst komb jag tycker vi har problem med så därför får han träna de ganskamkt nu, så vi får ett bättre flyt igenom.
Idag gick de riktigt bra o vi avslutade med att hoppa ca 1m på A, 120 på B och 130 på C och först rev han b hindret men sen insåg han att han måste korta upp sig själv så då gick de galant. superfin.

Som avslutning fick min kompis hoppa upp o rida honom lite. Första gången som någon annan än jag rider Calle.
Gick sådär i början, calle var förvirrad o gjorde någon variant av skritt/galopp innan mattias fick honom att trava, så söt :D
Sen fick han prova hoppa några skutt på 70 cm o de var väldigt blandade språng men hoppa de gjorde han. Kom nära,långt ifrån, snubblade sig över osv, så han är nog inte helt lätt ändå.

strålande framben :angel: ligger på 130
Hopptrningochvxthus016.jpg

med kompisen på ryggen
Hopptrningochvxthus042.jpg

Ja, det står mest still. Känns som om man sitter men händerna bunda bakom ryggen, ömfotad är stackaren med...
I vår hage är det tvärt om, alla håller koll på henne.

Hon går med 2 D-ponnyer och en häst på 160, hon själv är 174 och flyttar på sig så fort de närmar sig. Sen har hon skaffat "pojkvän" med, men jag tycker att åldersskillnaden är lite väl stor, men de gillar varandra :) (han är 24):angel:

Hänger väl på jag med nudå:D
Tog en skrittur med Lillan idah, hon hade ju vilat i 4 dagar så det var krut i henne, men det gillar vi:love: Skulle försöka testa några skänkelvikningar oxå, gick väl sådär:angel: Men annars var jag nöjd med henne, hon har blivit duktig och sänker sig mer autom. nu:laugh:
Men eftersom vi är nya här får vi väl visa upp oss på bild ;)
28hoobl.jpg

löshoppn. i våras
24yya0z.jpg

Första riktiga banan med Lillan:bump:

Hästar har sällan några problem med åldersskillnader.:p Eller bryr sig särskilt om rasåtskillnader heller. Min Ella spanade in den apfule travarhingsten hos grannen. Må så vara att han sprungit in någon mille men jag satte p för den romansen! Han är ju så ful, ser ut som ett hopplock av minst fem olika hästar och rör sig som en kratta. Hon hade hellre fått flirta in sig hos den betydligt snyggare skäckiga fullblodskorsningshingsten. Men den dög inte alls. Han skulle dö enligt Ella. Och det skulle helst småhingstarna som gick i en annan hage bredvid. Ella for fram o tillbaka över stock o sten längs med staketet för att visa att ingen flirtar med hennes tjejkompisar. Inget under att någon sko rök då och då.

Nåja, det var dagens jidder. Över till mitt seriösa försök att tömköra.:o säger jag bara. Stackars Ella som får vara försökskanin. Men hon fann sig rätt bra och till min stora förvåning så gick det t o m att få henne i galopp ett varv på volt. Utan att hon försökte slita sig. Men vingligt var det. Hon gör så gott hon kan med ett klantarsle i andra änden av tömmen, så länge man gastar duuuuuuuktig guuuummaaaa, siiiicken fiiiiiin tjeeeeej, ååååh vad du är duuuuuuktig, då kämpar hon på som attan. Henne behöver jag inte muta med godis, man bara pluttenuttar med henne så är hon så snäll så.:D

Alltså, jag måste gå en tömkörningskurs, jag är verkligen hopplös på detta.

Välkommen till tråden.

Vad är det för häst du har? Ser ut att vara full fräs i iallafall.;)

Hehe, det vet jag. Men tycker att det är lite komiskt att den äldste och den yngste i hagen har parat ihop sig ;)

Film från dagens longering, även denna tagen med mobil:
tog det lugnt med tanke på foten, men hon verkar inte visa något, och för första gången är hoven hel, trots att den saknar sko.:laugh:
http://josefinejohansson.zoomin.se/P2183698

Bild på Pojkvännen::love:
DSC01083.jpg

Oh, missade att lägga in min mästerfotograf bild, tagen av.... MIG ;)

http://www.bilddagboken.se
25789_1249231544.jpg

Synd bara att det gräsliga röda schabraket, och den svarta longerlinan kom med, och att bakgrunden inte är helt grön, och...

Senast ändrad:

Snor knappen av mig själv o passar på att lägga ut några nya bilder+en kort film på moan. Hon gick för Jane idag med stallägaren på ryggen. Molly har nämligen råkat placera en hov i magen på hennes stackars ägare, så hon har legat inne på sjukhus några dagar. Huvvaligen... det verkar däremot ha gått bra. Hon har fått komma hem idag så förhoppningsvis kryar hon på sig :)

Det gick hur som helst väldigt bra. Ryttaren och tränaren var nöjda och sa att jag gjort ett kanonjobb med hästen under sommaren. Jag har ju haft henne i hembyn på sommarlov och vi har haft ett eget litet träningsläger. Fast hemligheten är den, att jag har inte gjort så mycket så det är hästens förtjänst att hon utvecklats så. Molly är helt fantastisk att sitta på och allt fungerar bara man ger henne lite tid!! Fina fina häst

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=HlnXpCDEuFs

28838629.jpg

28838639.jpg

28838637.jpg

28838636.jpg

28838631.jpg

28840105.jpg

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_24/28840000-28849999/640x480/28840106.jpg

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_24/28840000-28849999/640x480/28840107.jpg

Senast ändrad:

Fina Molly :d Låter som att det var helt rätt beslut då att inte "göra så mycket".

*kl*
Akilles är tillbaka från det überkorta skämtet till bete 2009. Tack och lov verkar han glad åt att vara hemma igen. Tömkörde på banan igår, och han såg faktiskt för en kort stund ut som en häst som gått på bete. Loj och nöjd. Annars är ju Akilles en sådan som inte går upp ett gram eller tappar minsta lilla i kondition eftersom han heeela tiden har något för sig på betet. Ingen slappartyp, med andra ord.

Jag "får" ju inte skriva här nu för tiden när jag inte har min 04a längre. Men jag måste bara säga - vadå galoppraka på din sista bild :D Är inte alls skadad av att vara fullblodsägare nu för tiden ;) *kliar i galoppskänkeln*

Liona heter hon eg. *kallas Lillan* :p sto, fjord/welsh efter: Ernford Jester:rofl:

kl
Jag får väl tacka för mig i den här tråden på allvar nu. Leffe åkte till sina förhoppningsvis nya ägare igår (han besiktas där idag), och om det är ok så är han alltså såld. Annars åker han hem till sina ägare igen eftersom att jag flyttar söderut nästa helg.

Så vi säger tack o hej, (kanske återkommer, vem vet, men som det ser ut nu ger jag mig in i 05:ornas tråd ett tag istället:laugh:) och avslutar vår tid här med nga bilder från 120-debuten sista helgen i juni (fast första bilden är från 110n..:p):laugh:

28339758.jpg

28339757.jpg

28339756.jpg

Gode guuud va han hoppar!!:eek::love:

Förstår att det måste va tråkigt att han åker, han är verkligen fin!

Ja visst är han fiiiiiiin lillkillen! :love:
Det är jättetrist att han har åkt, han har gjort en sån otrolig utveckling under de 9 månader han har varit här så det är verkligen en häst man inte kommer glömma. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna