04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

tält?? :p

har inga ideer sådär direkt. lite långt att sova hos mig. bor juh en bit utanför. hade jag bott kvar i min lägenhet hade de varit 5 min med bil till travet.

har ingen husvagn att låna ut heller. får luska lite. men svårt när de blir på fel sida stan för mig.

OMG!!!:eek:

Jag får svindel och får äta åksjuketabletter bara av blotta åsynen.:D

Men ärligt talat, hur ända in i helsefyr kan han bara växa så? Han ser ju liksom färdig ut och inte gänglig som de brukar göra när de växer, fast det är kanske märks mer irl?

NU ÄR DET DAGS FÖR FILM PÅ BRONTOSAURUSEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Haha, det kan jag ju loova att jag blev när jag satt upp på honom för första gången på så lääänge!!:eek::D

Ingen aning, men så är han ju helknas i huvud taget oxå.:angel: Fast han är faktiskt fortfarande lite ojämn - manke/kors mätt.
Alla andra tycker oxå att han ser större & större ut. Speciellt när man står brevid honom så ser man hur sjukt hög han är!!:crazy:
Och vi har kontrollmätt honom ett antal ggr nu, landar på 185..

Men det gör inget att han blivit så stor, även om det är opraktiskt.
Han är mattes älskling i vilket fall som helst!:love::love:
28774850.jpg

Även fast att han är så stor så tycker jag att han ser väldigt välpropotionerlig ut! Om du skulle ta en bild på bara honom i "rätt" vinkel (alltså inte snett underifrån ;)) så skulle man nog inte kunna se att han är så stor som han är
Jättefin är han! :laugh:

Jag tycker stooora killen har rundat på sig och blivit fin. :d
Gör ju inte så mkt att de är stora, bara man har pall (läs stege) så man kommer upp. :D

+Lady Sara

Vet ni, är det så att Gävle Horse Show bara är tävlingarna numera? Förr var det ju liksom ett jippo med uppvisningar, man kunde köpa grejer osv men jag hittar ingen info om det förutom på GRS hemsida och det är ju bara tävlingarna.

Igår var jag tvungen att utsätta Ella för lite hjärngympa. Hon har börjat bli uttråkad trots att hon rids varje dag. Hemma hos oss händer inte så mycket så jag misstänker att det är därför som hon börjat valla sin kompis.

Så jag tog mamma, bilen, transporten och Ella och for till ridhuset. Mamma drog fram den lilla delen av muren som Ella höll på att skita knäck av när hon skulle försöka hoppa den, som den äkta dramaqueen hon är. Men sen var det ingen fara. Hoppade lite låga cavaletti också och tränade att rida bra vägar.
Högergaloppen som varit den svåra har blivit den bästa. Poletten har trillat ner och därmed så har vi istället problem med vänster galopp.:cool: Och så skyller jag lite på sadeln. Det blir så lätt för Ella att putta över mig o sadeln till höger när den inte ligger still. Rider i globusen eftersom Ella börjat bocka i skinnlappen. Men hon är duktig ändå.

Det regnade så det smattrade i ridhustaket och åskan small och blixtrade som bara den men jag går väl på valium eller nåt numer för inget bekommer mig när jag koncenterar mig. Och därmed så är Ella inte heller så stissig längre. Det är som att hon kommer på sig när hon börjar stirra på något att oj, matte bryr sig inte då var det visst inte så farligt.

Så jag hoppas att hon fått hjärnmotion för ett par dagar med transport och hoppning över skräckishinder så hästkompisen får det lite lugnare.

Duktiga Ella :bow:

*kl*

Hittade en film som jag inte tror jag vågat visa för er... som sagt har jag ju mycket att jobba med med min sits (låtsas som ni inte ser händerna:o de har en tendens att vara överallt där de inte ska va) men ni får gärna kommentera ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=-n25km6b6T8

Moster filmade även i förrgår när vi var nere på ridbanan... då gick det mycket bättre och han kändes riktigt fin. Ska se om jag vågar lägga ut den med när jag fått den av henne :crazy:

Han ser ut att vara en stadig bit! Kan tänka mig att det är mycket häst att rida, du ser ju inte ut att vara någon bjässe.

Äh, förväntade mig mycket värre händer. Nu var det ju mestadels i galoppfattningarna och när det blev tjafs-bus som de åkte upp - ren självbevarelsedrift skulle jag säga :D

Nästa film! Nästa film! :bump:

usch jag jobbar på det för han blir mycket stadigare när jag kan hålla mig still med handen... men jag har så svårt för det när han grejar och krånglar lite... stackars Dobby :crazy:

Ska lägga upp den andra ikväll om Moster kommer ihåg och ta med den... vågade jag lägga upp denna så kanske jag kan våga lägga upp en till :)

Fast bilden är tagen av min långa pappa på 190 cm & han står upp! Det som gör att bilden ser ut att vara tagen snett nerifrån är nog att jag "viker upp" min skänkel - vilket ger den effekten.;) Endast "rätt" tagna bilder här.
Tack.:)

flurrizen:
Nej men ellerhur!:laugh: Så länge det funkar bra liksom, så får han väl vara ett Mount Everest berg.:D

*kl*
Fick denhär bilden av henne som jag köpte Van Remo av.
Bebiiis endast 3 år gammal, en riktigt liten skrutt!:D
28798217.jpg

Hon ska maila uppfödaren i Lettnad oxå & se om hon har kvar några fölbilder på honom!:bump::love:

Håller med Modett, det var väl inte så farligt! Herregud,vågar jag lägga ut filmer som själv rider som en påse nötter så borde väl vem som helst våga visa film.:D

Det är inte lätt att hålla sig iskall på en sådan häst och bara rida frammåt. Fyfan. Jag vet precis hur det känns. Tufft av dig att våga rida alls tycker jag. Men har du bara en bra tränare som du känner kan ge dig rätt hjälp och självförtroende så finns det inget som säger att du inte reder ut det hela. Bara att rida på som om hästen inte alls krånglade. Ella får jag vara noga med att rama in mellan skänklarna. Och jag är så jäkla glad att hon är så liten. Hade inte pallat att rida en Ella av Dobbystorlek eller för all del, (rena skräcken), Van Remo-storlek!!!!

Senast ändrad:

Jag skulle tro att det är ngn form av mässa men kanske bara med ett fåtal butiker. har iaf varit förut.
Övriga jippon vet jag ingentingom , jag ärnöjd så länge jag får tävla där :p

:bow::bow: vad peppad jag blir! Vi har några i klubben som jag kan känna ibland tycker att vad gör hon med den där hästen egentligen och det är väl bara att rida på... skönt att någon förstår att det inte är så enkelt alltid.. sen är jag väl inte den tuffaste ryttaren heller :angel:

Det konstiga är att när jag väl halvt om halvt bestämde mig för att jag nog ska sälja honom, så tuffade jag till mig och helt plötsligt så går han bättre än vad han någonsin gjort innan. Tror det kändes lite som att sista chansen och se om vi kan funka ihop.

Jag vill gärna se fölbilder på VR när han var liten. Eller har han verkligen någonsin varit liten? Nä, det kan jag inte tro. Han var säkert något som de knackat ut ur nåt gammalt dinosaurieägg eller så.:p

Han var garanterat lika stor som min Ella är nu när han föddes.:p

Här skrivs det på som bara den!

Åttan tappade en sko för ca 1 vecka sedan så vi har bara fått hålla till i ridhuset och träna lite ledarskap och leka. Sedan kom hovslagaren igår och hans ena framhov är inte bra :( när jag var i australien så blev det något missförstånd så han skoddes av en annan hovslagare och det det hade tydligen inte blivit så bra.
Han är väldigt hög i trakten på den ena framhoven, troligen tendens till bockhov så min hovslagare har jobbat på att få det bättre (han har verkligen gjort ett super jobb! :laugh:) men nu var den tydligen nästan tillbaka på ruta ett samt att han var sne. Sedan så hade han ju tappat en sko och slitit upp den så det var nästan inget att sko i. Verkligen tråkigt!
Så nu får han verkligen inte ta av sig den skon!! Satte på honom boots men dem räckte inte ner över hela hoven så har sovit lite oroligt inatt. Så det var bara att gå ner till ridsportsbutiken (bor precis ovanför den, så är en trogen stamkund :p) och inhandla boots i storlek XL och såklart hade dem bara kvar dem dyraste bootsen i den storleken och matrialet jag sökte så gick där ifrån några hundra fattigare ;)
Så nu får ni hålla tummarna att han inte tar av sig sin sko hehe..

Sedan skulle vi ut på en liten skritt och trav runda hade jag tänkt, men icke sa nicke hästen skojade runt som bara den i galopp och kängruhopp men vi kom hem i behåll med alla fyra skorna kvar på hovarna! :D

28802461.jpg

En liten bild på hästen (:

tror att du tänker på hästivalen som anordnades i gävle för några år sedan. detta är inte nått sånt utan endast ett vanligt meeting inne på innerplan på gävletravet. sen finns det säkert lite försäljning av hästgrejor av de lokala hästshoparna, + att de brukar vara transporter uppställda.

*Uppdaterar*

I jämförelse med Van Remo tog jag idag min lilla fröken på en skön skogstur. För första gången fick hon agera ledsagare till min 07:a Rocket...ja, det var även första gången han fick gå som handhäst ;) ... Så här såg det ut.
0907631Promenadhstar33.jpg

0907631Promenadhstar3.jpg

0907631Promenadhstar5.jpg

0907631Promenadhstar14.jpg

Jamen visst var det det jag tänkte på! Kommer ju ifrån Gävle så jag var ju på det förr när jag bodde hemma och nu när jag såg Gävle horse show så tänkte jag att det var samma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna