Sv: 04rnas tråd edition 7
Här skrivs det på som bara den!
Åttan tappade en sko för ca 1 vecka sedan så vi har bara fått hålla till i ridhuset och träna lite ledarskap och leka. Sedan kom hovslagaren igår och hans ena framhov är inte bra
när jag var i australien så blev det något missförstånd så han skoddes av en annan hovslagare och det det hade tydligen inte blivit så bra.
Han är väldigt hög i trakten på den ena framhoven, troligen tendens till bockhov så min hovslagare har jobbat på att få det bättre (han har verkligen gjort ett super jobb!
) men nu var den tydligen nästan tillbaka på ruta ett samt att han var sne. Sedan så hade han ju tappat en sko och slitit upp den så det var nästan inget att sko i. Verkligen tråkigt!
Så nu får han verkligen inte ta av sig den skon!! Satte på honom boots men dem räckte inte ner över hela hoven så har sovit lite oroligt inatt. Så det var bara att gå ner till ridsportsbutiken (bor precis ovanför den, så är en trogen stamkund
) och inhandla boots i storlek XL och såklart hade dem bara kvar dem dyraste bootsen i den storleken och matrialet jag sökte så gick där ifrån några hundra fattigare
Så nu får ni hålla tummarna att han inte tar av sig sin sko hehe..
Sedan skulle vi ut på en liten skritt och trav runda hade jag tänkt, men icke sa nicke hästen skojade runt som bara den i galopp och kängruhopp men vi kom hem i behåll med alla fyra skorna kvar på hovarna!
En liten bild på hästen (: