Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Väldigt länge sen jag skrev här men nu skulle jag vilja höra era åsikter och kanske någon som haft samma/likande pronblem med sin häst...
Svar
7
· Visningar
2 305
Senast: Vinja
·
Hästvård Vad har ni för något på torra hovar? Vill inte kleta på något som torkar ur hovarna i längden men nu under sommarhalvåret får min pålle...
2
Svar
31
· Visningar
4 479
Senast: axel
·
Hästvård Min ponny rids dagligen ca. En timme och tävlas varannan helg i regional hoppning. På senaste tiden har han tappat skon 3 gånger och de...
Svar
3
· Visningar
849
·
Hästvård Min häst är mystiskt "halt" endast i trav i vänster varv. Han är absolut inte jätte halt utan mer som ett taktfel, ju varmare han blir...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Capricorn
·
Hästvård Hejsan, jag har ett 3 årigt sto som har en fraktur på halskotpelaren. Jag skulle gärna vilja veta om det är några fler här som har en...
Svar
3
· Visningar
2 753
Hästvård Hej. Jag har några små frågor. Kan hälta orsakas av torra hovar? Hästen visar lite hälta. Dock inte blockhalt. Den är positiv till att...
Svar
2
· Visningar
698
Foder & Strö Hej! Jag har ett 13årigt islandssto, som i nuläget är dräktig. Efter att hon har fölat vill jag sätta igång henne, longering promenad i...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: CK
·
Hästvård Hade en distriktsveterinär ute hos min häst igår på grund av en sårskada som inte vill läka ordentligt. Skadan fick han för snart 2...
Svar
2
· Visningar
1 724
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Ni som fodrar era hästar med pellets av någon sort, blöter ni innan ni ger eller ger ni det torrt? Varför gör ni som ni gör?
2
Svar
36
· Visningar
5 354
Senast: MorvanMorr
·
Foder & Strö Hej jag ska få hem en fjording snart och undrar då vad hon ska äta. Har hört att fjordingar inte ska äta havre osv men vad brukar ni ge...
Svar
4
· Visningar
3 049
Senast: doleron
·
Hästvård Ger man alltid i halsen eller kan man sticka i rumpan på häst? Jag har fått lära mig att man ska dela upp dosen i två eftersom det...
2
Svar
31
· Visningar
3 133
·
Foder & Strö En vän till mig har lite strul med en hösilageleverantör. De köpte ett antal balar där, det skulle enligt analysen vara torrt som hö och...
2
Svar
24
· Visningar
2 073
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vårt hösilage i stallet har dessa värden 7,5 MJ 55SMB 65% TS Tyvärr inga mer värden!
Svar
4
· Visningar
580
Hästvård Hejsan! Har en travare som tappar pälls, har redan tappat all sin vinter men nu tappar han sin "sommar" päls och på vissa ställen så är...
Svar
2
· Visningar
715
Hästvård Någon av er som vet hur bra alla dessa olika produkter fungerar och vilka som fungerar bäst? Hur lång kylande effekt har dessa samt ev...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Fenestra
·
Foder & Strö Varje vår står jag inför samma bekymmer med min gamling; han är känslig för gräs och går i nerbetad hage sedan 4 v v tillbaka, hösilaget...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: johanssk
·
Hästvård Finns det något giftfritt knott och mygg medel?
Svar
0
· Visningar
493
Senast: ishorses
·
Hästvård Min häst fick för några månader sedan en liten knuta minde ca 5 mm under sadeln, eller egentligen nästan precis där sadeln slutar. Har...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Under betessäsongen får mina hästar bara tillskott av selen. För att få i dem måste det ju dock blandas i något och oavsett om det är...
Svar
12
· Visningar
922
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har en liten fråga. Den kan verka vara dum, men jag har aldrig haft en häst med vita tecken förut... Hästen i fråga har en...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: smedsussie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka