Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Läste i senaste nr av Equipage att det finns (minst) en studie som visar att man kan ge kalk i kombination med magnesium till hästar som...
Svar
15
· Visningar
1 880
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag är så kluven till det här med analys. Hur ska man veta att det stämmer? Ni som lämnar in och får analyserat själva, hur går ni till...
Svar
0
· Visningar
559
Hästvård Jag och en kompis hade en diskussion om det och jag läste det någon gång att hästar kan få stroke, vet dock inte om det stämmer? Om det...
Svar
10
· Visningar
6 234
Senast: Wingates
·
Hästvård om 1. din häst har svullet / svullna ben ? 2. din häst har varma hovar / hov ? 3. din häst har ont i ryggen när du...
Svar
5
· Visningar
909
Hästvård När jag kom till stallet och skulle mocka nu tog jag ut hästen i gången så jag skulle kunna mocka ordentligt. Hon ställer sig och ska...
Svar
17
· Visningar
2 093
Senast: dreampower
·
Hästvård Jag har nyligen lärt mig den hårda vägen att en A1-försäkring inte nödvändigtvis täcker ens hältutredningen ifall diagnosen inte täcks...
2
Svar
29
· Visningar
4 349
Hästvård Här har ni min häst, bakom örat ser hon ut så här. Den 16:e hade det bara dykt upp över en natt, varpå jag trodde hon fått en smäll...
Svar
11
· Visningar
860
Hästvård Nu har hovis muttrat om att min häst har tunna och mjuka sulor sedan hen började sko hästen i fråga - dvs i ca 1½år. Direkt efter...
Svar
12
· Visningar
4 269
Senast: Liten
·
Hästvård Har en unghäst på två år som är svullen framför juvret,som en limpa, har varit det sen vi hämtade henne i januari, och även varit hos...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Jabbe
·
Hästvård Hej! Tänkte höra med er innan jag råd gör men en vetrinär i morgon bitti, Min häst var svullen och värm över kotan och lite upp på...
Svar
1
· Visningar
1 571
Senast: HH_gullet
·
Foder & Strö Har köpt ny häst Trakhenersto på ca 160 cm och fick denna foderstat av förra ägaren. groov 90 ca 1/2 kg och 1/2 kg korn och 1/2 kg...
Svar
7
· Visningar
584
Hästvård Jag har inte haft häst på några år och inte så här långt norrut. När jag bodde i södra Sverige kollade vi masken innan betessläpp men...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept behöver du visa att du...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
259 860
Senast: sassiball
·
Hästvård Har haft ute en equiterapeut och min häst har konstaterad karprygg . Hon hittade att han har en samling spänningar på höger sida bak i...
Svar
7
· Visningar
2 215
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Snabbt svar önskas! Kopierar från FB: "Igår var jag på klinik med min häst, som behandlades i hovleden med det som förr kallades...
Svar
11
· Visningar
2 063
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Som rubriken säger, någon som testat chia frön till häst med sommareksem? Hjälpte det? Fick du något positivt resultat alls? Eller är...
Svar
7
· Visningar
3 673
Senast: kvandi
·
Hästvård Hejsan! Jag och min syster har en nordsvensk på ca 22 år. Vi köpte honom för ca 4 år sedan. Han bakgrund vet vi inte alls mycket om men...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: Panda96
·
Hästvård Vad är det för nått? Likadant på andra sidan. Pigg, glad och äter. Inte öm.
Svar
7
· Visningar
1 453
Senast: bejkonfis
·
Hästvård I fredags släpptes min häst ihop med ett annat sto. De sparkade lite emot varandra så där som de kan göra när man släpper ihop dem. När...
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: Freeride
·
Foder & Strö Funderar på att testa något tillskott för heta hästar på min valack som står på hagvila. Antingen "vanligt" magnesiumtillskott eller nån...
Svar
8
· Visningar
1 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka