Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har nyligen lärt mig den hårda vägen att en A1-försäkring inte nödvändigtvis täcker ens hältutredningen ifall diagnosen inte täcks... 2
Svar
29
· Visningar
4 372
Hästvård Här har ni min häst, bakom örat ser hon ut så här. Den 16:e hade det bara dykt upp över en natt, varpå jag trodde hon fått en smäll...
Svar
11
· Visningar
862
Hästvård Nu har hovis muttrat om att min häst har tunna och mjuka sulor sedan hen började sko hästen i fråga - dvs i ca 1½år. Direkt efter...
Svar
12
· Visningar
4 285
Senast: Liten
·
Hästvård Har en unghäst på två år som är svullen framför juvret,som en limpa, har varit det sen vi hämtade henne i januari, och även varit hos...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Jabbe
·
Hästvård Hej! Tänkte höra med er innan jag råd gör men en vetrinär i morgon bitti, Min häst var svullen och värm över kotan och lite upp på...
Svar
1
· Visningar
1 581
Senast: HH_gullet
·
Foder & Strö Har köpt ny häst Trakhenersto på ca 160 cm och fick denna foderstat av förra ägaren. groov 90 ca 1/2 kg och 1/2 kg korn och 1/2 kg...
Svar
7
· Visningar
586
Hästvård Jag har inte haft häst på några år och inte så här långt norrut. När jag bodde i södra Sverige kollade vi masken innan betessläpp men...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept behöver du visa att du... 99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
260 401
Senast: sassiball
·
Hästvård Har haft ute en equiterapeut och min häst har konstaterad karprygg . Hon hittade att han har en samling spänningar på höger sida bak i...
Svar
7
· Visningar
2 217
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Snabbt svar önskas! Kopierar från FB: "Igår var jag på klinik med min häst, som behandlades i hovleden med det som förr kallades...
Svar
11
· Visningar
2 068
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Som rubriken säger, någon som testat chia frön till häst med sommareksem? Hjälpte det? Fick du något positivt resultat alls? Eller är...
Svar
7
· Visningar
3 673
Senast: kvandi
·
Hästvård Hejsan! Jag och min syster har en nordsvensk på ca 22 år. Vi köpte honom för ca 4 år sedan. Han bakgrund vet vi inte alls mycket om men...
Svar
0
· Visningar
819
Senast: Panda96
·
Hästvård Vad är det för nått? Likadant på andra sidan. Pigg, glad och äter. Inte öm.
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: bejkonfis
·
Hästvård I fredags släpptes min häst ihop med ett annat sto. De sparkade lite emot varandra så där som de kan göra när man släpper ihop dem. När...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Freeride
·
Foder & Strö Funderar på att testa något tillskott för heta hästar på min valack som står på hagvila. Antingen "vanligt" magnesiumtillskott eller nån...
Svar
8
· Visningar
1 764
Foder & Strö Då våra analyserade foder i närområdet är av urkass kvalité så fodrar vi nu med ett oanalyserat men istället av mycket god kvalité. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
3 768
Senast: SusieQ
·
Foder & Strö Bløter dere denne ? Var jo endel lusernepellets...
Svar
0
· Visningar
1 411
Senast: Lollis
·
Foder & Strö Undrar vad ni som ger era hästar Granngårdens pellets ger mera? Extra mineraler, vitaminer osv. Vi har oanalyserat hösilage och vill...
Svar
3
· Visningar
1 359
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej, jag sitter och försöker tyda ett veterinärintyg från Holland. Är det någon som kan hjälpa mig att översätta några ord? Podo Kogel...
Svar
9
· Visningar
1 029
Senast: hyperff
·
Hästvård Jag ska köpa en 1 åring från Spanien, en Andalusisk hingst och jag kommer kastrera honom. Har ni någon aning om hur hästens kropp...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka