Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Då våra analyserade foder i närområdet är av urkass kvalité så fodrar vi nu med ett oanalyserat men istället av mycket god kvalité. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 765
Senast: SusieQ
·
Foder & Strö Bløter dere denne ? Var jo endel lusernepellets...
Svar
0
· Visningar
1 411
Senast: Lollis
·
Foder & Strö Undrar vad ni som ger era hästar Granngårdens pellets ger mera? Extra mineraler, vitaminer osv. Vi har oanalyserat hösilage och vill...
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej, jag sitter och försöker tyda ett veterinärintyg från Holland. Är det någon som kan hjälpa mig att översätta några ord? Podo Kogel...
Svar
9
· Visningar
1 028
Senast: hyperff
·
Hästvård Jag ska köpa en 1 åring från Spanien, en Andalusisk hingst och jag kommer kastrera honom. Har ni någon aning om hur hästens kropp...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej! Är nybliven hästägare och har inte super koll på foder så hoppas på lite hjälp! Har ett halvblod, åring, som går på lösdrift men...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Natasja
·
Hästvård Jag har länge funderat på att klippa min kallblodskorsning kort men har inte riktigt vågat. nu har jag insett att hon ändå ser eländig...
Svar
15
· Visningar
2 888
Senast: LindgrenV
·
Foder & Strö Finns det något foder för att få mer energi i sin häst?:)
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Gry
·
Hästvård Hej jag tänkte kanske att låta manen växa ut på min fjording men jag kan verkligen inte bestämma mig. Det ser ju mer välvårdat ut med...
2
Svar
31
· Visningar
8 781
Senast: Liten
·
Hästvård Jag behöver verkligen hjälp och råd samt tips! Jag har en 17 årig hopphäst som för några dagar sedan var halt när jag skulle börja rida...
Svar
4
· Visningar
1 151
Hästvård Jag har nästan bestämt mig för att nu är det dags att ta bort min älskade, älskade häst. Hon har haft ett liv fyllt med otur och diverse...
Svar
12
· Visningar
5 141
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hur många tabletter Tavergyl kan man ge en ponny som reagerar kraftigt mot björkpollen, och hur många gånger per dag? Det är en D-ponny...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: clovergirl
·
Hästvård Min häst har haft uppvisning i hagen med ett par rejäla bocksprång och kaninskutt och det resulterade i att han muskler i ländryggen nu...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: clovergirl
·
Hästvård Mitt sto, född 1 Juli 2012 har gått tillsammans med ett sto och hingstföl fram till 24 Mars i år. Hingstungen var då nästan (9 mån 3...
Svar
14
· Visningar
1 890
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Försöker få min 3åring att äta lusernpellets men han bara totalvägrar.. Försöker gotta ut det med betfor, müsli, havre. Men nä. Då...
Svar
15
· Visningar
3 077
Senast: hermulen
·
Foder & Strö Hur mycket behöver man generellt tillföra/dag? Vad får hästen i sig det genom? Har gett 50 g linfröolja länge vilket motsvarar 30 g...
Svar
2
· Visningar
588
Hästvård Hej, skriver åt en kompis och det är hennes häst som är sjuk. Jag hoppas verkligen att det är någon som har någon idé om vad det kan...
Svar
10
· Visningar
2 733
Foder & Strö Jag har en vall som ger bra skörd men proteinvärdena är låga och sockret högt. Vad bör man gödsla med då? Jag har inga planer på att...
Svar
12
· Visningar
3 576
Senast: Rolle
·
Foder & Strö Finns det fler än Protect E-selen och Super E? Dessutom behöver jag lite räknehjälp så att jag kan jämföra, eftersom innehållet i...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: sona
·
Hästvård Ja vad gör man? Min ponny har i flera år gått med munkorg på i hagen sommartid. Men nu lyckas hon ta sig ur den. Den ligger kvar i hagen...
Svar
4
· Visningar
734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka