Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Hmmmn, jag hittade inget riktigt bra svar på detta, men visst skall man blötlägga Luzern?? Jag kanske e helt borta när jag säger det men...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö Har du en \"hosthäst\"? Vill bara ge ett tips till er som har hosthästar! ALGER! är toppen bra.Ger det till hästen jag tar hand om,hon...
Svar
12
· Visningar
1 207
Senast: Kerplunk
·
A
Foder & Strö Fick en klubbtidning i går där det stod om en foderföreläsning som en av Kraffts rådgivare hållit. Där fanns att läsa lite saker som jag...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: ang
·
C
Hästvård Min syster har köpt en flugskimmel och har funderingar om den typ av tumör som bara drabbar skimmlar. Varför just skimmlar? Hur vanligt...
Svar
6
· Visningar
4 803
Senast: Centaur
·
B
Hästvård Hej! Är det någon som kan hjälpa mig att förklara vad CK-värdet är, när man tar blodprov? Vad kan det bero på att muskelenzymer...
Svar
5
· Visningar
7 201
Senast: strumpan
·
J
Foder & Strö Trotts att min inte så unga häst får en kvot på nästan 7 så tycker jag att hon inte förändras åt det håll jag vill. INte en tendens att...
2
Svar
26
· Visningar
1 787
Senast: artemis
·
Hästvård Jag hittade en rödaktig mask i hästskiten häromdagen. Ca 2 cm lång och ganska tjock. Hittade ingen mer? Kan den komma i från hästen? Vi...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Joyride
·
Foder & Strö Hur gör ni med fodret till stot. När ni delar dom bara på natten än. Jag delar dom i dag första natten. Fölis 6,5 mån :confused: :confused:
Svar
3
· Visningar
750
·
S
Hästvård Oj voj, hjälp behövs! Min häst fick en hovböld i bakhoven i spetember. Veterinären var ut, hittade ingenting, hovis var ut, hittade...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: positivapuh
·
L
Foder & Strö Hej! Min häst biter på boxväggarna! Trots det är han ute 14 tim /dygn, och rids, promeneras, markarbetas minst 5 ggr veckan. Han går ute...
2
Svar
23
· Visningar
1 916
Senast: sanwan
·
J
Foder & Strö Jag har ett shetlandssto,13 år som är så himla svårbantad. Jag tycker själv att hon får så lite mat och mycket motion att hon borde gå...
Svar
19
· Visningar
1 215
Senast: Rotterö
·
L
Hästvård har spånat igenom lite avmaskningstrådar för ett tag sen, och börjar bli väldigt konfundersam ang just avmaskning. Har samlat på mig...
Svar
4
· Visningar
827
·
Foder & Strö Hej på er! Har både själv och med hjälp av Kraffts personal (i samband med att jag analyserade höet) räknat foderstat till min fölis...
Svar
4
· Visningar
1 380
Senast: ako
·
S
Foder & Strö Ni som har hästar som får överskottsenergi av t ex havre, hur yttrar det sig på dem? Jag undrar eftersom min häst är totalt knäpp för...
Svar
14
· Visningar
1 326
Senast: Miranza
·
C
Hästvård .. Min häst har börjat krångla med bettet - igen :( Red in honom på ett smalt två-delat tränsbett (järn och koppar). Det funkade alltid...
Svar
15
· Visningar
1 042
Senast: C_L
·
H
Hästvård hejsan alla glada! :bump: :banana: :bump: jag har en liten fråga angående jodopax. jodopax är ju sårrengörande. men jag har på sistone...
Svar
13
· Visningar
2 043
Senast: SanchoPancho
·
O
Foder & Strö Har räknat egen foderstat. Men jag får för lite folinsyra. Har fått fram någon siffra på att behovet är 9. Vet att det är folincyra i...
Svar
2
· Visningar
1 752
Hästvård Gör man det kontant vid besöket eller fakturerar dom också?
2
Svar
27
· Visningar
1 820
Senast: Gulig
·
T
Hästvård Funderar på att skaffa gödsel maskar till gödselstacken för att minska den. Hur funkar det. Var finns dom att köpa? Någon som vet. Hur...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: strumpan
·
Svar
4
· Visningar
771
Senast: millaj
·