Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I eran vård utav häst. Vad har ni för några sådana? Brukar ni typ rykta en timma, rida, stretcha, tempa, smörja hovar osv..??
Svar
5
· Visningar
766
Senast: Lazio
·
G
Hästvård Bajs-tråd på \"foder\" Ni som kan ge tips ang vårt problem med bajs-ätande hästar i stallet, snäääälla titta på den tråden på "foder"...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: lakrits
·
G
Foder & Strö Ska flytta min fjording, så nu behöver jag hjälp med att räkna ut en ny foderstat med det nya hösilaget; TS: 72 % Smältbart protein...
Svar
13
· Visningar
1 090
Senast: Gisburne
·
M
Foder & Strö måste man skriva ngt där det står "upplysningar om provet? vet inte riktigt vad jag ska skriva där.... en dum fråga till :D....om man...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: music
·
D
Hästvård En häst i stallet har två bulor i pannan, som om det skulle växa ut horn.. Funderar starkt på om pappan är en tjur.. ;) Men har nån...
Svar
16
· Visningar
2 317
Senast: Dragonfruit_
·
N
Hästvård Jag har saltat hagen för det var jätteisigt. Nu har hästarna gått i hagen i några timmar per dag i två dagar. Efter att jag har tagit in...
Svar
3
· Visningar
1 493
Senast: zilla
·
Foder & Strö Vi har en ponny hemma som ni gärna kan få klura lite kring. Det är en korsningsponny av ädlare modell (fullblod/arab/new forest), maxad...
2
Svar
21
· Visningar
1 488
Senast: moonlightgarden
·
V
Foder & Strö Har några funderingar här. Hur sakta brukar ni vänja in soja till en häst som kanske aldrig ätit det innan? Vilken kvot skulle ni...
Svar
8
· Visningar
761
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Har hört från någon att om man tar liniment på en stukning på en häst så kunde det bli värre. Så sa hon något konstigt ord. Jag har...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Boj
·
Foder & Strö Är det någon här som ger sin häst linfrökakan torr? Jag har hört att en del gör det, jag är skeptisk till det då jag har fått lära mig...
Svar
7
· Visningar
1 569
Senast: Inloggningsnamn
·
B
Hästvård Kollar ni upp era hovslagare?? Kollar att dom verkligen har den utbildningen dom utger sig för att ha? Eller tror ni på det dom säger...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 290
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Hur skall man tänka när man skall ge mineraler till pållen ? Köper jag miner blå, måste jag också köpa fosfor tillskott i någon form...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Mynta2
·
E
Hästvård På måndag ska min häst punktera sin knöl som han har på nedre delen av halsen. Man ska se om man kan få ut något ur den. Han är inte...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: erosen
·
A
Foder & Strö Har en mkt bra foderstat med ett idealhö som stomme. Men vilket kraftfoder jag än räknar med och mineraler så får jag inte tillräckligt...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Nina83
·
D
Foder & Strö Jag har alltid haft svårgödda hästar men står snart med en extremt lättfödd häst. Hur gör man när man bantar en häst? Tyvärr kommer jag...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Nu har jag testat lusern (både hack och pellets) foderjäst, krafft protein och inget av det äter han. Han smakar men spottar ut det fort...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: Arabis
·
Foder & Strö Nu är jag förvirrad! I alla trådar sägs det att man ska koka linfröt för att gifterna ska försvinna/brytas ner. Från vilket/vilka...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: alice
·
Hästvård ok något hum om vad grundvaccinering mot stelkramp går på? *sitter och räknar*
Svar
9
· Visningar
961
Senast: psychogrrl
·
Foder & Strö Hästen är konvalescent och pga detta har hela foderstaten gått åt skogen. Plus att vi inte fått analysen till sista höleveransen! (Får...
Svar
7
· Visningar
847
Senast: Cyllene
·
Hästvård Min häst har lycket få ett rejält överben i ansiktet. Det är inte det minsta snyggt. :crazy: Det är ganska färskt. Jag såg i förrgår...
Svar
6
· Visningar
1 142
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10