Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Min lillasysters foderhäst är väldigt fisig och lös i magen, har vart det sen hon kom i höstas. Vi trodde att det skulle gå över, men...
Svar
13
· Visningar
1 249
Senast: lakrits
·
S
Hästvård kan man göra det? aldrig hört talas om varken att man kan eller inte kan göra det, mend et borde man väll kunna? tänkte på ston som...
Svar
6
· Visningar
2 555
Senast: sanwan
·
M
Hästvård Ska åka och tävla på söndag. Ponnyn är inte min och fick hans papper idag. Han blev vaccinerad i november 2003 och på hans nuvarande...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: miss_willow
·
Hästvård Hur mkt vatten dricker noramlt en stor häst på sommaren resp. vintern? Någon som vet?
Svar
10
· Visningar
942
Senast: panzy
·
F
Foder & Strö Någon som har koll på hur mkt betfor väger när det är torrt. Tex. en liter? Eller hur många liter det går på ett kilo.
Svar
1
· Visningar
4 201
Senast: Zaskia
·
M
Foder & Strö \"Naturliga mineraler\" Någon som har erfarenhet av de s.k. naturliga mineralerna som blivit så populära? Efter ha granskat flera olika...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: alpha
·
L
Hästvård ..på stillastående häst. Min häst står väldigt stilla för ögonblicket (se annan tråd) har ni tips på bra sätt att förebygga kolik? Hon...
Svar
8
· Visningar
2 799
Senast: skuggi
·
N
Foder & Strö 5 % melass. Hur mkt ska den blötas?? Vissa säger att det inte behövs medans andra säger att den ska blötas rejält :crazy: Ngn som...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: viktoma
·
S
Hästvård Hur lägger ni upp träningen efter vaccination? När börjar ni anstränga dom som vanligt?
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Speedster
·
H
Hästvård VEt ni vad som brukar vara de främsta orsakerna till tarmvred och kolik?? Främst gäller det tarmvred, hur botar man djuret utan...
Svar
12
· Visningar
1 704
Senast: Alfhild
·
L
Hästvård Någon som vet lite om den sortens skada??? hur den upkommer, hur stor chansen är att hästen blir helt frisk etc... En av ridskolans...
Svar
5
· Visningar
1 627
Senast: lva
·
S
Foder & Strö Hejsan! Jag har en häst som ska flytta till ett annat stall där de har ensilage, det är analyserat och dessa värdena har jag fått av de...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Magdalena
·
T
Hästvård Hur får man en häst att dricka mer vatten? En häst i stallet dricker otroligt lite vatten / dygn. Jag har länge misstänkt detta, så nu...
Svar
14
· Visningar
940
·
Hästvård Har hört olika om det. Vissa säger att det absolut inte går för hästen skulle må dåligt av det,rubba pälssättningen och så vidare.. Nu...
Svar
4
· Visningar
1 018
·
V
Foder & Strö Var och handlade foder härom dagen på min lokala Lantmännenbutik och då hände det givetvis igen - råkade köpa en säck lusernpellets där...
Svar
11
· Visningar
2 660
Senast: moonlightgarden
·
M
Foder & Strö någon här som kan pris på vetekli och lusernhack?
Svar
11
· Visningar
790
Senast: moonlightgarden
·
C
Hästvård Vad är tecknen för detta? Misstänker skarpt att min dam har fått detta då hon är svullen båda bak nu och har lite förhöjd kroppstemp...
Svar
4
· Visningar
1 340
Senast: claraswe
·
Foder & Strö finns det bara guldhavre på granngården eller finns det någon annan havre ,isåna fall,,är värderna mycket sämmre..och hur mycket kostar...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Linkan
·
A
Foder & Strö Jag behöver tips angående böcker som beskriver (vall)växternas fysiologi, speciellt de svenska sorterna. Min biokemibok tar bara upp...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Gammeln
·
J
Foder & Strö Har börjat ge soja till pollan. Men så i går upptäckte jag att hon först var lite svullen i köttlarna bakom kindbenet. Sen hade hon fått...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: Jaba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025