Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård igår när jag kom till stallet var pållens has stor som en jag vet inte vad. + att han hade ett litet sår mitt på. Förmodligen har han...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: zilla
·
Hästvård På vinter är ju maskarna i dvala, för vuxna hästar som rimligen då har lilla & stora blodmasken samt bandmask (och ev. styngflugans...
Svar
1
· Visningar
1 411
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Nu har ponnyns ägare slarvat bort det nyaste vaccinationsintyget där det är bevisat att han fick vaccin i november. Vi ska tävla på...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Vad är bäst att prioritera så här års när det gäller vitamintillskott. Det brukar ju behöva tillföras A- och D-vitaminer, men samtidigt...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Madelene
·
Hästvård Pållen har varit konvalescent mellan juli - november. Är sedan mycket försiktigt riden rakt fram i trav och galopp i skogen (efter väg)...
Svar
14
· Visningar
1 629
T
Hästvård Min gamla pålle har fått någon sorts infektion eller svamp i skapet. Det är fullt av kletig ljusgrå smegma.Vad ska jag göra?? Har...
Svar
9
· Visningar
3 937
Senast: TantEster
·
N
Foder & Strö Vad rekommenderar ni (eller ger) för foder till dräktigt sto? Fullfoder eller egen sammansättning (varför)? Tillskott av vitaminer...
Svar
10
· Visningar
1 860
Senast: Francess
·
S
Foder & Strö Hur många % träningstillägg anser ni att 2 vilodagar, 2 dressyrpass, 1 pass markarbete/lättare hoppning och 2 uteritter per vecka är...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Jessica
·
G
Foder & Strö Hö med: 7,8 MJ/kg (energi) 55 g smältbart protein/kg Det är väl rätt bra...?
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Magdalena
·
H
Hästvård Är det någon som vet ett bra medel mot svamp i strålen/hovägg? Hovslagarna har ett blå/lila spray för detta. Någon som vet namnet på det...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Hobbyryttaren
·
Foder & Strö Sliter mitt hår, rodnar, börjar snart grina och inser att jag kan INGENTING om foderstater. Hade gett mig tusan på att FÖRSÖKA SJÄLV -...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 502
Senast: SaraMara
·
Hästvård Ponnyn lyckades igår (söndag) kliva loss snösulan ur skon på ena sidan så jag fick klippa av den. Skon satt perfekt även efter så jag...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: Roheryn
·
V
Foder & Strö VIlka märken använder ni er utav? Vilka anser ni för och nackdelarna vara? Från föl till pensionerade pållar? :bump:
2
Svar
21
· Visningar
1 663
Senast: tgd
·
S
Hästvård Gud jag är fortfarande i chocktillstånd. Jag och min 5-åring var på träning igår. Hon har haft "vintervila" och inte hoppat på två...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: martha
·
Z
Foder & Strö Räkna foderstat har jag stenkoll på. Men nu när jag skulle se över den igen så hittar jag inte mitt lilla papper där det står vad en...
Svar
11
· Visningar
1 453
Senast: Nifty
·
Foder & Strö Kraftfoder bara en gång/dygn & hö mängd! Jag ger väldigt litre krafft foder och funderar på om det är bättre att bara ge det en gång/...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: Madelene
·
D
Hästvård Hej, Jag har en 11 årig hbl kille, som tappar skor hela tiden. :confused: Det var värre förut, men han tappar fortfarande en nån gång...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Jamtland
·
Foder & Strö Valacken har fått någon fix ide att han ska dra runt hösilageet i boxen. För att sedan hävda att det är oätligt för det är äckligt. Jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 578
D
Hästvård hur stretchar man hästen. Hade tänkt att börja med det. Ingen som kan förklara? :angel:
Svar
6
· Visningar
871
Senast: DalaTös
·
P
Hästvård här kommer ännu en avmasknings fråga... om jag inte uppfattat det här helt fel är det alltså bara under sommarbetet som man ger sin...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka