G
Gunther
Min häst är ett sjuårigt halvblod, ganska ädel kroppsbyggnad. Han rids i normal träning.
Han äter:
Grovfoder: Equiforage hösilage på småbal ca 14-16 kg.
Kraftfoder: Hippo Alfa 1,5 kg, kornkross 1 kg.
Tillskott:linfrökaka 200 g, vetekli 100 g, morötter 1 kg, b-vitamin, olivolja.
Fördelar:
Hösilaget är fantastiskt bra.
Pållen har ökat i vikt, blivit lugnare, mer välmående på mindre än en månad.
Det är dessutom smakligt så han äter gärna sina 15 kg. Tidigare var det problem att få i honom 10 kg hö.
Hippo Alfan är bra för att det är ganska lite volym och energirik. Min häst äter långsamt.
Kornkross bara för det är gott.
Det andra är bra för magen och gör dessutom att foderstaten blir perfekt i avseende på vitaminer, spårämnen och mineraler.
Fördelar:
Det är bra och högkvalitativt foder. Jag kan ge mycket grovfoder och lite kraft.
Hippo Alfan och hösilaget funkar väldigt bra ihop med avseende på mineralkvoterna.
Nackdelar:
Pållen gillar grannens fibergi mycket mer.
Det är svindyrt och svider rejält i plånboken.
Föl och äldre hästar har jag ingen erfarenhet av.
Han äter:
Grovfoder: Equiforage hösilage på småbal ca 14-16 kg.
Kraftfoder: Hippo Alfa 1,5 kg, kornkross 1 kg.
Tillskott:linfrökaka 200 g, vetekli 100 g, morötter 1 kg, b-vitamin, olivolja.
Fördelar:
Hösilaget är fantastiskt bra.
Pållen har ökat i vikt, blivit lugnare, mer välmående på mindre än en månad.
Det är dessutom smakligt så han äter gärna sina 15 kg. Tidigare var det problem att få i honom 10 kg hö.
Hippo Alfan är bra för att det är ganska lite volym och energirik. Min häst äter långsamt.
Kornkross bara för det är gott.
Det andra är bra för magen och gör dessutom att foderstaten blir perfekt i avseende på vitaminer, spårämnen och mineraler.
Fördelar:
Det är bra och högkvalitativt foder. Jag kan ge mycket grovfoder och lite kraft.
Hippo Alfan och hösilaget funkar väldigt bra ihop med avseende på mineralkvoterna.
Nackdelar:
Pållen gillar grannens fibergi mycket mer.
Det är svindyrt och svider rejält i plånboken.
Föl och äldre hästar har jag ingen erfarenhet av.