Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Idag upptäckte jag att min häst hade tappat en av sina framskor, jag hade tänk att få ut hovslagaren för att sko henne på fredag (det är...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: MDusty
·
Hästvård Jag har fått hem ett hblföl idagarna, eller en nybliven 1 åring rättare sagt...då jag inte är så van dessa "bjässar" så undrar jag med...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 566
Senast: Annika_L
·
B
Foder & Strö Min häst ska nu enbart skrittas i 1 månad framöver pga av en skada. Hon fick innan bara havre och betfor vitlök olja och mineraler...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: Roheryn
·
L
Hästvård Ni med hästar som har fått deras vargtand/tänder borttagna, hur har resultatet blivit jämfört med innan? Har vargtänderna varit till...
Svar
17
· Visningar
2 920
Senast: Sidney
·
Hästvård Kan någon förklara en grej från analyssvaret på min hästs blodprov? Jag har pratat med veterinären (men det var innan jag hade sett...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: majola
·
Hästvård vad har ni för erfarenheter av transportsjuka? hur lång tid tar tillfrisknandet? behandling? brukar ni isolera den sjuka hästen? smittsamt??
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Gawotka
·
Hästvård I söndags fick hästen näsblod efter ett galopparbete. Han stod i stallet, och när jag hade tagit av utrustningen började det komma lite...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: josse_horses16
·
B
Hästvård Hej Hoppas du orkar med en avmaskningsfråga till. Har just fått svar från Vidilab. Tog träckprov på alla hästarna när vi ändå var i...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Jag har ett program som jag har olika värden i från bl a Fibergi. Jag har nu gjort flera foderstater till en tjej som har en dräktig...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: nilema
·
E
Hästvård Kan nån förklara för mig exakt hur man mockar med torv? :confused: Jag fick förklarat för mig hur man gjorde... men jag har glömt =( har...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: ewa_85
·
T
Foder & Strö hur har det fungerat för er som haft det? :confused:
Svar
2
· Visningar
657
J
Foder & Strö nån mer som använder hästfodret edel??? Kram
2
Svar
23
· Visningar
2 124
Senast: Johanna_Agge
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har förstått att det är svårt för andra att svara på frågor om foderstater till en okänd häst, men jag frågar ändå. Jag har...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: mustbeforever
·
F
Hästvård Hej jag såg att muminros skrev att han/hon hade en gummiplatta under spånet i boxen, det lät intressant, vad är det bra för är det bra...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: flashback
·
O
Foder & Strö funderar på å ge det til min häst... + havren då.. för/nackdelar med det fodret :confused: vilken sortsfoder ger ni era hästar?
Svar
2
· Visningar
583
Senast: alice
·
R
Foder & Strö Såg en hö annons där energi var 10MJ och smp 70 -är det sunt att ge ett sånt hö? :confused: Tycker det verkar vara enormt höga värden.
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Rikkan
·
Hästvård Någon som påstod att "många" kallblod dött av A2-vaccinet, och att det var därför STC tog bort kravet på att hästarna var tvugna att...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Moppa123
·
J
Foder & Strö Nu har jag äntligen fått analysen och värdena var sämre än väntat. :eek: Där ser man att man inte kan gå på utseendet. :smirk...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: javill
·
B
Foder & Strö Jag har ett hö med mycket högt proteinvärde (smältbart råprotein 55.5). Nu undrar jag om det är farligt att ge för mycket av ett sådant...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Magdalena
·
R
Foder & Strö Nu blir jag väldigt fundersam. När man har räknat ut arbetstillägget så står det att man ska dra av/lägga till 5-10% om hästen är...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Ryttarsmurfen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka