Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För första gången på många år kan jag börja hänga i hästdelen på buke igen! :bump: Jag har börjat hjälpa min granne med hennes...
Svar
0
· Visningar
648
Hästvård Jag hade skapat en tråd som helt plötsligt försvann? Fick inget mail så det verkar inte som om någon regel brutits....? Nåväl, gör en...
2
Svar
30
· Visningar
4 788
Senast: Jane
·
Hästvård I väntan på svar på leverprover (som jag misstänker inte kommer visa ngt alls) undrar jag om ngn annan stött på ngt liknande? Rejält...
2
Svar
39
· Visningar
5 525
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö När ska man börja tillföra salt i foderstaten åt en fölunge?
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Masse
·
Foder & Strö Efter att ha suttit och tittat på mitt varmblod när hon äter ur sitt nät så blir jag tveksam till om slowfeedingnäten är så effektiva...
2
Svar
39
· Visningar
4 462
Senast: HannaZ
·
Hästvård Försöker hålla detta kort, hade ute en veterinär för ett par veckor sedan till min häst 15 år, han har under våra tio år i hop haft...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: ameo
·
Foder & Strö Min ponny som jag precis har köpt ska gå på fri tillgång på hösilage utblandat med gräsfröhalm, han gör det nu också och äter ca 13 kg...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: CK
·
Hästvård Behöver klippa ner gräset i några av mina hagar, det är väldigt högt nu och mer strå än blad. Skall be grannen komma med traktorn och...
Svar
17
· Visningar
3 913
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hejsan! En bekants häst har blivit sjuk, så provar vända mig hit och höra om någon har varit med om liknade? Det började för två...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: JeaNette__
·
Foder & Strö Försökt hitta information som jag vill ha men inget som svarar på mina frågor. Kanske ni kan hjälpa mig! Vill använda det för att lena...
Svar
9
· Visningar
7 798
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej! Helt ny medlem, och vet knappt hur det funkar, men är tacksam om nån har nåt att komma med. Har ett varmblod, 25-årigt sto. Hon...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Lotti
·
Hästvård Hej! Har så många tankar i huvudet... Min gammelgubbe, 24 år, har det senaste halvåret haft problem med ena bakbenet. Egentligen började...
Svar
18
· Visningar
1 466
Senast: Lotti
·
Foder & Strö Grilla mig inte nu, snälla. Men jag är faktiskt totalt okunnig vad gäller detta. Har en unghäst som skall sättas igång nu efter några...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: Speedway
·
Hästvård Ponera att en häst skulle dö i boutulism och det visar sig att den inte är vaccinerad. Kan man ändå få ut livsförsäkringen?
Svar
10
· Visningar
1 344
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hej! Jag har ett fullblodssto på 10 år, som jag har haft i två år och pga olika personliga saker, så har hon ibland fått stå perioder...
Svar
9
· Visningar
5 107
Senast: Jojo
·
Hästvård Hej! Har hört mycket nu om vaccination på hästen, hur många dagar behöver den vila efter vaccinationen? Ozzy ska nämligen vaccineras och...
Svar
3
· Visningar
590
Foder & Strö Mitt sto har alltid varit väldigt lättfödd. Runt 70 mj när hon är i full träning och då har hon varit i väl gott hull. 2012 betäcktes...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hästen får Alfa Grow musli för att kompensera för det låga proteinet i hösilaget. Problemet är att hästen inte äter sojaönorna. De...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Pga trångt med tid hos ordinarie hovis inför semestern, skoddes hästen idag av en ny (utbildad) hovslagare då han gått över tiden ett...
2
Svar
22
· Visningar
2 482
Senast: Liten
·
Foder & Strö Har (äntligen) lyckats räkna fram en foderstat till kusen, som förhoppningsvis ska funka framöver. Nu är frågan: vitamintillskott -...
Svar
0
· Visningar
624
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka