Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver klippa ner gräset i några av mina hagar, det är väldigt högt nu och mer strå än blad. Skall be grannen komma med traktorn och...
Svar
17
· Visningar
3 916
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hejsan! En bekants häst har blivit sjuk, så provar vända mig hit och höra om någon har varit med om liknade? Det började för två...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: JeaNette__
·
Foder & Strö Försökt hitta information som jag vill ha men inget som svarar på mina frågor. Kanske ni kan hjälpa mig! Vill använda det för att lena...
Svar
9
· Visningar
7 809
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej! Helt ny medlem, och vet knappt hur det funkar, men är tacksam om nån har nåt att komma med. Har ett varmblod, 25-årigt sto. Hon...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Lotti
·
Hästvård Hej! Har så många tankar i huvudet... Min gammelgubbe, 24 år, har det senaste halvåret haft problem med ena bakbenet. Egentligen började...
Svar
18
· Visningar
1 466
Senast: Lotti
·
Foder & Strö Grilla mig inte nu, snälla. Men jag är faktiskt totalt okunnig vad gäller detta. Har en unghäst som skall sättas igång nu efter några...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Speedway
·
Hästvård Ponera att en häst skulle dö i boutulism och det visar sig att den inte är vaccinerad. Kan man ändå få ut livsförsäkringen?
Svar
10
· Visningar
1 346
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hej! Jag har ett fullblodssto på 10 år, som jag har haft i två år och pga olika personliga saker, så har hon ibland fått stå perioder...
Svar
9
· Visningar
5 131
Senast: Jojo
·
Hästvård Hej! Har hört mycket nu om vaccination på hästen, hur många dagar behöver den vila efter vaccinationen? Ozzy ska nämligen vaccineras och...
Svar
3
· Visningar
595
Foder & Strö Mitt sto har alltid varit väldigt lättfödd. Runt 70 mj när hon är i full träning och då har hon varit i väl gott hull. 2012 betäcktes...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hästen får Alfa Grow musli för att kompensera för det låga proteinet i hösilaget. Problemet är att hästen inte äter sojaönorna. De...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Pga trångt med tid hos ordinarie hovis inför semestern, skoddes hästen idag av en ny (utbildad) hovslagare då han gått över tiden ett... 2
Svar
22
· Visningar
2 486
Senast: Liten
·
Foder & Strö Har (äntligen) lyckats räkna fram en foderstat till kusen, som förhoppningsvis ska funka framöver. Nu är frågan: vitamintillskott -...
Svar
0
· Visningar
630
·
Hästvård Blev som vi misstänkte. Senskada vänster fram (fråga inte vilken sena, undersökningen gick på finska om jag måste ärligt säga att jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 366
Senast: lil-sis
·
Hästvård Eller förhindra att de sätter dem? Det fanns en tråd nyligen om ett bra sätt. Hittar dock inte tråden. Visst kan man skrapa o plocka...
Svar
17
· Visningar
1 398
·
Hästvård Jag reagerade på detta häromdan, när jag red på en ridskolehäst som tvärstannade för att skita. När jag bestämt sa till att den skulle... 2
Svar
21
· Visningar
2 893
Senast: svea
·
Hästvård Behöver idéer. Hästen ifråga kom in från hagen på 3 ben. 2 dagar senare fortfarande inte bra och står nu hos veterinär. Han går på tån...
Svar
14
· Visningar
3 357
Senast: MissFideli
·
Hästvård För ca. 3 månader sen skadedes min häst i samband med ridning. Kändes som om han trampade fel och det var inget dramatiskt. Blev inte... 2
Svar
22
· Visningar
13 470
Senast: Joyride
·
Foder & Strö Är det någon som har provat det här? Fördelar/nackdelar i jämförelse med storbalar?
Svar
12
· Visningar
1 768
Senast: clovergirl
·
Hästvård En fråga har kommit upp här de senaste veckorna. Nu undrar jag vad ni andra har för åsikter/erfarenheter angående det hela. När, och i...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈