Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Kan någon berätta vad vetekli innehåller och tillför hästen? En i mitt stall har köpt en säck och vill att jag ska köpa in mig på den...
Svar
17
· Visningar
1 720
Senast: angelaL
·
Hästvård Det är så tråkigt på denhär årstiden, hästarna har skav typ överallt! Särskilt ynglingen är "hårt drabbad", eftersom hans päls inte har...
Svar
8
· Visningar
835
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Nu har jag fått hem gullris som equiterapeuten rekommenderade. Men hur mycket skall man ge. Har ett halvblod som väger runt 500 kg. Är...
Svar
4
· Visningar
1 420
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Igårkväll när jag skulle rida för min instruktör upptäckte jag att Alfur var varm i höger bakhov. Han var ngt varm precis ovanför hoven...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: alisson
·
Hästvård har en pålle som har en ganska ordentlig hovspricka i sin ena hov. Så nu undrar jag, hur kan man göra för att skynda på hovtillväxten så...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Sweet
·
Hästvård Jag har två lurviga shettisar varav en fäller som bara den och den andra fäller knappt något. Varför tar det tid för den andra att fälla...
Svar
2
· Visningar
688
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 716
Senast: 333
·
N
Foder & Strö Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min tjocka shettis. Mätte med ett viktband (vet ej om det är pålitligt) och enligt det väger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 204
Senast: Dragonfruit_
·
P
Hästvård Finns det någon som kan svara på vad jag ska smörja in min hingsts snopp med? Den ser röd och det ser nästa ut som att han flagnar på...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: TantEster
·
Foder & Strö \"Hästen -näringsbehov och fodermedel\" Finns inte detta häfte till salu längre? Har den ersatts med "hästens näringsbehov och utfodring" ?
Svar
1
· Visningar
763
Senast: eldione
·
G
Foder & Strö Hej läst om den här berömda häst müslin! Någon som har provat nån sort av den lr? är det bra? kan man kompinera dte med vanlig kraft...
Svar
11
· Visningar
1 107
Senast: Gilan
·
Hästvård Var ute och tömkörde min treåriga shettisdam nu för en stund sedan. Hon spårar inte jämnt, och det är väl ändå ett rätt tydligt tecken...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Jamtland
·
X
Foder & Strö Är det någon här som vet ungefärliga priser på Svenska Foders priser, HippoFoder, Fibergi, DanGrønt och deras övriga produkter? Vore...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: XamberX
·
Foder & Strö Har minskat fibergi låg med 200gram och ökat 200g på kornet istället.Kraftfodret hon får är 600g fiberg låg och 700g korn.Alltså 1,3 kg...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Zolimita
·
Foder & Strö Jag har ett litet korsningssto arab-vbl som är så himla tunn! Hon väger väl cirkus 450kg. Hon äter: 8kg hö (62g smrp/kg foder 7,8MJ/kg...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Jessica
·
Foder & Strö :o Oooops! Jösses vad lite jag egentligen vet om hö! Jag mailade till en som säljer hö och frågade vilken skörd det var eftersom jag...
Svar
13
· Visningar
1 361
·
Hästvård Ja, vill höra lite vad det kan tänkas vara. Veterinären har tydligen inte gått att nå än, så vi spekulerar bara än så länge. (Och nej...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: SaraMara
·
S
Foder & Strö Vad äter din/dina hästar för kraftfoder och hur mycket??
2 3
Svar
53
· Visningar
3 895
·
A
Foder & Strö Har fått erbjudande om att köpa hösilage för 60 öre kilot. Det är analyserat och värdena är Ts 70%, smältbart råprotein per kg ts är...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Rea
·
Hästvård Så har jag nu varit på ÅB, ochd et måste varit Sveriges snabbaste besök ;) Åka 2 timmar för att plocka två stygn, spruta hasen samt...
Svar
15
· Visningar
1 068
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur