Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min tjocka shettis. Mätte med ett viktband (vet ej om det är pålitligt) och enligt det väger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 204
Senast: Dragonfruit_
·
P
Hästvård Finns det någon som kan svara på vad jag ska smörja in min hingsts snopp med? Den ser röd och det ser nästa ut som att han flagnar på...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: TantEster
·
Foder & Strö \"Hästen -näringsbehov och fodermedel\" Finns inte detta häfte till salu längre? Har den ersatts med "hästens näringsbehov och utfodring" ?
Svar
1
· Visningar
763
Senast: eldione
·
G
Foder & Strö Hej läst om den här berömda häst müslin! Någon som har provat nån sort av den lr? är det bra? kan man kompinera dte med vanlig kraft...
Svar
11
· Visningar
1 107
Senast: Gilan
·
Hästvård Var ute och tömkörde min treåriga shettisdam nu för en stund sedan. Hon spårar inte jämnt, och det är väl ändå ett rätt tydligt tecken...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Jamtland
·
X
Foder & Strö Är det någon här som vet ungefärliga priser på Svenska Foders priser, HippoFoder, Fibergi, DanGrønt och deras övriga produkter? Vore...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: XamberX
·
Foder & Strö Har minskat fibergi låg med 200gram och ökat 200g på kornet istället.Kraftfodret hon får är 600g fiberg låg och 700g korn.Alltså 1,3 kg...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Zolimita
·
Foder & Strö Jag har ett litet korsningssto arab-vbl som är så himla tunn! Hon väger väl cirkus 450kg. Hon äter: 8kg hö (62g smrp/kg foder 7,8MJ/kg...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Jessica
·
Foder & Strö :o Oooops! Jösses vad lite jag egentligen vet om hö! Jag mailade till en som säljer hö och frågade vilken skörd det var eftersom jag...
Svar
13
· Visningar
1 361
·
Hästvård Ja, vill höra lite vad det kan tänkas vara. Veterinären har tydligen inte gått att nå än, så vi spekulerar bara än så länge. (Och nej...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: SaraMara
·
S
Foder & Strö Vad äter din/dina hästar för kraftfoder och hur mycket??
2 3
Svar
53
· Visningar
3 895
·
A
Foder & Strö Har fått erbjudande om att köpa hösilage för 60 öre kilot. Det är analyserat och värdena är Ts 70%, smältbart råprotein per kg ts är...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Rea
·
Hästvård Så har jag nu varit på ÅB, ochd et måste varit Sveriges snabbaste besök ;) Åka 2 timmar för att plocka två stygn, spruta hasen samt...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: AnnaKarinA
·
Y
Hästvård jag ska flytta mitt sto och hon har tyvär lätt för att stresa upp sig och jag undrar om det är någon som vet om något lugnande medel som...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Som en del redan vet är ja nybliven shettisägare, efter ett helt liv av halvblod och nordsvenskar har jag lite svårt för det här med...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård Någon som har gjort det/ har erfarenhet av ? vad det kostar etc...
Svar
7
· Visningar
1 382
Foder & Strö Jag vet inte vad jag ska göra med flingas foderstat om hon ska ha mer eller mindre eller vad. Hon ser rätt ok ut förutom att hon är...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: mirage
·
S
Hästvård Är lätt hysterisk och i behov av goda råd...I måndags när jag var ute och red pållen började han markera efter en stund, jag avbröt då...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: kopparberg
·
I
Foder & Strö Mitt sto är en matgalning (som Sanwans häst på tråden här) och vill helst äta allt som finns i närheten. Problemet är att hon kastar i...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: saxen
·
Foder & Strö Hej! Min häst skall byta stall och kommer då att få byta foder och jag behöver tips. Har en fjordvalack på 21 år. Han rids 5-6 gånger...
Svar
4
· Visningar
899
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Flytta med utekatt
  • Mata småfåglarna