Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård bokstavligen. min häst har fått ett sår (kan vara broddspark men det är lixom inte svullet eller en bula runt omkring osv som det skulle...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Huntress
·
P
Hästvård :cry: Mitt sto på 22 år har nåt fel med njurarna.. Blodprovet visade att njurvärdena som normalt ska ligga på 150 var över 270... :(...
Svar
15
· Visningar
2 654
Senast: Splittan
·
S
Hästvård Min snart 3-åriga halvblodsvallack har ett blåsljud på sitt hjärta. Det upptäcktes av en tillfällighet då han undersöktes av veterinär...
Svar
9
· Visningar
5 390
Senast: Immer
·
S
Hästvård Vad har ni för erfarenheter när hästarna får ont i bakknäna, hur har ni behandlat och vad har det berott på ????
Svar
18
· Visningar
5 369
Senast: pialotta
·
Hästvård idag på ridskolan där jag vikarierat som ridlärare en tid kollade jag igenom lektionshästarna och hittade ett par (i mina ögon) mystiska...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Lazio
·
Hästvård Vad kan det vara för fel?? Min kompis har ett sto med föl vid sidan. Fölet är lite över en månad gammal. En månad innan fölet föddes...
Svar
9
· Visningar
1 163
I
Foder & Strö jag skall vänja över mitt fullblod till normal giva som jag kommer använda honom till. hur räknar jag hans foderstat då? eller finns det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: Icebabe_1
·
F
Hästvård hej jag undrar om ni kan ha ngn aning om vad detta kan vara. Hästen har på senare tid gått mycket sämre på hårt underlag än mjukt. På...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Har ett fullblod med väldigt rena ben i vanliga fall. Kom in i går med ett bakben som kanske kanske i efterhand var lite svullet. Idag...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: TantEster
·
B
Hästvård hej undrar vad ni tycker om detta- jag och en kompis praktiserar på ett stuteri/ridskola och där har de föl-avelssto ja nästan alla...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Axelle
·
Hästvård Finns det någon här som har egna erfarenheter av någon häst som fått kvarka :devil:? Blev den jättesjuk? Hur lång tid tog det tills man...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: susanne
·
A
Foder & Strö Har aldrig fodrat med Krafft tidigare, men nu har jag fått hjälp av en kille som är haj på det där med foder och han tyckte att jag...
Svar
17
· Visningar
1 661
Senast: Jessica
·
Q
Hästvård Ungefär hur ofta behöver man verka ett föl/unghäst? är det samma som skoning, ca 8 veckor?? eller är det typ var 6:E vecka?
Svar
4
· Visningar
751
Senast: AnetteJT
·
L
Foder & Strö vad menas med det? :confused: har köpt sådant nu. äntligen eget hö! :bump: :banana: nu ska det bara analyseras :)
Svar
13
· Visningar
1 375
Senast: SessCa
·
Foder & Strö ...eller Krafft Breed som den hette tidigare. Någon som vet vad den kostar? Har ej fodrat med Kraffts produkter på länge och har ingen...
Svar
4
· Visningar
769
Foder & Strö Jag fick småbalsensilage levererat på pall och har inte flyttat på balarna. Ändå har det lyckat gå hål på det understa lagret som ligger...
Svar
7
· Visningar
2 837
Senast: henrik
·
Hästvård ni som använder det, vilket märke har ni? lindar ni ovanpå? går det att borsta bort när det torkat eller ska man spola? använder ni det...
Svar
7
· Visningar
2 511
Senast: Huntress
·
Foder & Strö Är det någon skillnad i ättid på ett kilo helhavre och ett kilo krosshavre?
Svar
4
· Visningar
614
Senast: Immer
·
S
Hästvård Medryttaren var ute och skrittade idag och hästen hade tydligen en sko som var lite lös och som vred sig så att tåkappan fastnade under...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: skumpan2000
·
J
Hästvård Pålle gjorde ordentligt illa sej för nästan två månader sedan i hagen. Skalade av sej huden på baksidan av ett framben så det låg som en...
Svar
7
· Visningar
1 771
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross