Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej igår efter en hård träning dagen innan är pållen svullen på ganaschen mot lymfkörteln, men det sitter på ganaschen. Cirka 5cm i...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: lva
·
A
Foder & Strö Nu behöver jag hjälp - igen! ;) Har lyckats knåpa ihop en foderstat som stämmer på alla fronter utam en. Det är nämligen så att kvoten...
Svar
15
· Visningar
1 611
Senast: Axelle
·
Hästvård Min häst började lite smått att hosta vid ridning förra sommaren. Han hostade nån gång i veckan (en eller ett par ggr) när han hade...
Svar
11
· Visningar
1 517
Senast: ylvalill
·
P
Hästvård I vårat stall har vi s.k. "experter" på allt vad hästar heter. Den ena "experten", hade en gång i tiden en halvfodervärd på sin ena...
2
Svar
20
· Visningar
2 017
Senast: Peregrin
·
Foder & Strö Och vad i sånna fall? Eller bara mineraler? Min ska få semester i sommar, för han äter upp sig så bra då. :crazy: :smirk: Han kommer...
2
Svar
24
· Visningar
2 190
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Vad kan hända om hästen får för lite hö? Vill veta allt som kan hända och alla era erfarenheter! :bow:
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: milly
·
P
Hästvård Hej! Den 18/3 kastrerade vet. min 2-åring. Jag var ute och gick med honom (förutom hagvistelse) två gånger per dag. Två dagar efter...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård Jag har ett sto som är 7 år e. Krius XX och Le Mexiko. Hon går bra i dressyren och skulla säljas nu i vår för mer än 100 000kr. Men nu...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Lobelia
·
Hästvård Fick hem en ny häst i dag som ska kastreras i dagarna.Vad går det på ungefär och hur länge är det box vila efteråt och så?Vill veta allt...
Svar
1
· Visningar
832
I
Hästvård Köpa & sköta fångponny? Vad ska man tänka på om man köper en ponny som har haft fång, förutom magert bete? Ponnyn ifråga är en...
Svar
16
· Visningar
1 778
Senast: Ponnymamman
·
I
Hästvård Har hållit på nu i mer än ett år med att få unghästen att dricka från vattenkoppen! Har provat både att lägga i godis och att stå...
Svar
8
· Visningar
887
Senast: Dragonfruit_
·
Foder & Strö ...vart köper jag det? Vad finns det i för förpackning? Hur stora? Pris? Är det flytande eller torrt? Håller på o räknar lite...
Svar
6
· Visningar
748
F
Hästvård Min älskade halvfoderhäst bröt benet i hagen idag. Vi fick bara 2,5 månader tillsammans, men det var tack vare honom som jag fick...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: Widerberg
·
R
Foder & Strö Möjligen dum fråga, men jag har funderat lite. Hur länge brukar ni blötlägga betforen, innan den ges? Hur länge behöver den vara...
Svar
14
· Visningar
1 075
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Har fått en gratisinbjudan till hennes föredragkväll :idea: (utan lampa). Ska bli intressant att se vilka frågor hon blir tvungen att ta...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 020
Senast: henrik
·
K
Foder & Strö hej! Det är så att jag ska få min foderhäst i augusti och undrar nu hur ni går tillväga när ni köper hö/hösilage? Varför köper ni av...
Svar
2
· Visningar
667
Hästvård Hur ser era hästars rasthagar ut. Rasthagen som min häst går i saknar öppna ytor och det är fullt med träd i hagen. Nu har jag börjat...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: Mela99
·
Hästvård Var kan jag hitta aktuella forskningsrapporter om detta? Orsaker, symptom, behandling. Jag vet att orsakerna inte är 100% utredda...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: moli
·
Hästvård tänkte träna lite på banan idag och när jag skulle börja trava så kände jag att hästen haltade på höger fram. satt av och sprang med...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Filou
·
T
Foder & Strö Hästen ifråga väger ca 500 kg. För nuvarande står han på 8 kg hö, 1.7 kg lucern, 200 g mustang protein+ samt betfor och linfröpellets...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Mumlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross