Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Har precis fått hem nya hästen och hennes foderstat ser ut enligt följande 1 liter krafft groov 1.5 liter krafft grund 1 liter...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Grazia
·
D
Hästvård Har precis köpt en häst som har haft transportsjukan för ca 7 månader sedan. Undrar om detta kan ha några bestående men inför...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: psychogrrl
·
Z
Hästvård Störs hästarna om man har tänt i stallet på natten? Helt tänt alltså - inte bara en nattlampa.
Svar
7
· Visningar
977
Senast: donnan
·
Hästvård Diskuterade ju valackens PG för ett tag sen, att han hade ett rörelsemönster jag inte alls gillade. Lovade ju ta bilder på...
Svar
15
· Visningar
1 513
C
Hästvård Hur tar ni hand om era hästars ben på bästa sätt? Jag håller på att bygga upp min lilla tjej (99:a) vilket så klart belastar hennes...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Catinca
·
S
Hästvård Äntligen börjar det bli vår (?) Men för eksemhästar är livet inte lika roligt :( Jag skulle bli jätte glad om jag fick lite tips från er...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: Lindi
·
B
Foder & Strö StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?! så har pollen flyttat till nytt stall, verkar trivas, allt bra så långt, stora hagar trevliga polare...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: beagle
·
M
Foder & Strö Nu har jag funderat massor.... Och jag kan inte se nå nackdelar, men det kanske ni kan... Så här är det... Min häst får hel havre...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Iza
·
C
Hästvård .... femte skadan på fyra månader. Köpte en ny häst för 4 månader sedan och skadorna avlöser varandra. Hon har blivit sparkad, skadat...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: ch791022
·
Foder & Strö Vad föredrar ni och varför? För-/nackdelar med de olika varianterna? //Alice
Svar
12
· Visningar
1 411
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hej Vi diskuterade avmaskning i stallet idag. Jag har försökt läsa på om detta samt hängt upp en kopia av vad det står i apotekets...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Vet inte om det finns här tidigare... Ursäkta mig om det gör det. Jag undrar lite hur mycket salt olika hästar behöver. Vi har 3...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: mirjada
·
P
Hästvård Den häst jag skrev om här för någon vecka sedan som inte blivit skodd sen i september är fortfarande inte omskodd. Ett antal olika...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: equi
·
G
Hästvård Jag har ett 18-årigt islandssto som inte känns helt fräsch i något benen. Hon har jämt varit lite snubblig ute i skogen, men i helgen då...
Svar
7
· Visningar
1 729
Senast: Inte_Ung
·
T
Hästvård det är så att min häst har börja klia sig rätt mycket på halsen och vid nacken.han går på B-vitamin för att hans päls var glanslös för...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: milly
·
R
Hästvård Var hemma hos en vänn för några dagar sedan och gjorde bort mig....... i boxarna hade hon torv blandat med spån (trodde ja) och frågade... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 367
Senast: lotta_k87
·
Foder & Strö Det har flyttat in en ny häst i stallet, ganska så mager och allmänt illa skött. Förra ägaren säger att han stått på 12 kg hösilage...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: farin
·
Hästvård Igår glömde någon att stänga grinden till hagen så mitt fångsto (dräktighetsmånad 10) kom ut och in i stallet där kvällshöet var inlagt...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: armada
·
Foder & Strö Har en vbl val på 9år, ca 155cm i mkh, väger runt 400kg (smal och smäcker) Han får just nu fritillgång på hö dygnet runt (äter ca...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: caradan
·
X
Hästvård Ar det nagon som vet om diarre kan var ett aterkommande problem hos hastar med konstaterad Erlichia. Min unghast fick diagnosen Erlichia... 2
Svar
26
· Visningar
2 586
Senast: xerox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka