Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö hur många ger sin häst edel?? och hur mycket ger ni dem...per dag alltså...?
Svar
4
· Visningar
745
Senast: myfairlady
·
Foder & Strö Nu har jag äntligen hittat en medryttarhäst som jag kan tänka långsiktigt med. Och slippa säga hejdå till efter någon månad/vecka...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: Jessica
·
E
Hästvård Jag har en shettis som är 2 år i år. Jag märkte i vintras att han fick upphakningar i bakbenen på mornarna när jag tog ut han i hagen...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: ungochgalen
·
Hästvård Jag har ett 7-årigt sto som har en så grymt dälig vinterpäls. Enligt förra ägare har hon haft det föregående vintrar oxå. Den är matt... 2
Svar
32
· Visningar
3 508
Senast: Djurjouren
·
E
Foder & Strö Vad ska de ligga på lägst/högst? Altså MJ/smrp, Ca/P och Ca/Mg kvoterna. Har hört/läst många olika varianter. :confused: Mvh / Álin :)
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: Jessica
·
Hästvård Ni med eksemhästar, har ni börjat märka av något ännu.
Svar
3
· Visningar
670
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar lite hur känsliga hästarna egentligen är.Jag täckar min häst under höst och vinter men nu när våren kommer så tycker jag att...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
S
Hästvård Hur reagerade era pållar på den plötsliga värmen. Min stackare med rätt mycket vinterpäls trivs inte alls. Vill då rakt inte jobba med...
Svar
10
· Visningar
802
Senast: kusen
·
Foder & Strö Det behöver jag. t.ex nån länk till en veterinärartikel eller nåt. Har precis fått 2 tonn hö som är rena skiten och vill reklamera det...
Svar
8
· Visningar
1 499
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård HEJ! Har en några konstig symtom på min häst. Måndag kväll var ute och red som vanligt och hästen bockade och levde runt som vanligt...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: TantEster
·
A
Foder & Strö Är det någon häst som ger sin häst MSM här? Verkar det fungera? :confused: Tycker det verkar ganska dyrt men fungerar det så är det ju...
Svar
13
· Visningar
2 078
Senast: Lydia
·
W
Hästvård Behöver några snabba tipps. En av våra hästar är allmänt gallig. Tog hem henne för 1 månad sedan o hon blev ganska fort gallig runt...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag satt och funderade lite över karenstider efter att ha läst en tråd om örtmediciner. Naturläkemedel är det ju 96 timmars karens på...
Svar
5
· Visningar
1 616
Senast: martha
·
N
Foder & Strö Har fått höra många olika saker på detta från många olika hästägare i mitt stall. Jag menar , måste man ha mineraler och extra vitaminer...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Inelin
·
K
Foder & Strö Vet nån om hästar kan få diabetes ???? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 756
Senast: kid
·
Foder & Strö Hittade ett "nytt" fodertillskott som hette Penta-H när jag tittade på Eclipse Biofarmabs hemsida. Är det någon som har provat att ge...
Svar
5
· Visningar
738
Senast: ylvalill
·
Hästvård Har en 17-årig valack som hållt sej frisk ända tills för ett år sen. Han slutade då att hoppa & fick konstaterat kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Liselott76
·
F
Hästvård Hur uppkommer fång och hur kan man undvika att en fånghäst får nya anfall? Man har ju hört att det kommer när man släpper ut en häst...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Siglavy
·
F
Hästvård i boken \"Ett sunt hästliv\" Strassermetoden togs det upp en sak som jag tyckte var ganska intressant, nämligen att det finns ett...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: Siglavy
·
N
Hästvård Har ett fullblodssto på 19 år som börjar se rätt "raggig" ut. Hennes päls är mer försjunken och hon ser inte riktigt fräsch ut. Vi...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: ankans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka