Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Grannen ringde nyss och anklagade mej för att inte ha gett min häst något vatten, hon sa att hon mådde så dåligt när hon såg sånt. Bara...
Svar
17
· Visningar
1 282
Senast: fiaskurken
·
Foder & Strö ...nån som ger sin häst det? Synpunkter? Vet nån om dom har nån hemsida?
Svar
1
· Visningar
570
Senast: gylle
·
E
Foder & Strö Jag har 2 st 2 åringar. Hur mycket hö ska dom få? Den ena shettisen är inte så kraftig. Dom får havre, betfor och b-vitamin.
Svar
9
· Visningar
948
Senast: Dragonfruit_
·
S
Foder & Strö Är det bra för hästarna att få med tillsammans emd maten ? vad är det bra för ? pälsen ? ghyur mycket sak man ge ? Tacksam för svar :D
Svar
8
· Visningar
3 557
Senast: _saarah
·
Foder & Strö Har någon nåt bra tips på b vitaminer, det får gärna vara prisvärt. tacksam för svar.... :bow:
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Tviggy1081
·
Foder & Strö Vad är det som gör att man ska vara försiktig vid höbyte? Är det att det är olika proteinmängder eller bara att det är olika sorter...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: Apollo
·
G
Hästvård När veterinären var här i måndags och tittade på kusens håravfall så rekommenderade han tvätt med hundschampo, för att få bort ev...
Svar
5
· Visningar
1 155
M
Hästvård Jag har en häst som senaste tiden haft mkt problem av patella upphakning :( och jag funderar på om jag ska åka in på kliniken så att de...
2
Svar
23
· Visningar
3 184
Senast: Spirelli
·
B
Hästvård detta hände igår: dagen började bra, jag och sambon steg upp, det var varmt och soligt ute, vi åkte in till stan och fixade lite...
Svar
10
· Visningar
1 232
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Kom på det när jag läste tråden om matt päls...Det finns ju en uppsjö av olika avmaskningsmedel nu, tycker det kommer nya preparat hela...
Svar
19
· Visningar
1 241
Senast: Alexandra_W
·
M
Foder & Strö hur många ger sin häst edel?? och hur mycket ger ni dem...per dag alltså...?
Svar
4
· Visningar
743
Senast: myfairlady
·
Foder & Strö Nu har jag äntligen hittat en medryttarhäst som jag kan tänka långsiktigt med. Och slippa säga hejdå till efter någon månad/vecka...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Jessica
·
E
Hästvård Jag har en shettis som är 2 år i år. Jag märkte i vintras att han fick upphakningar i bakbenen på mornarna när jag tog ut han i hagen...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: ungochgalen
·
Hästvård Jag har ett 7-årigt sto som har en så grymt dälig vinterpäls. Enligt förra ägare har hon haft det föregående vintrar oxå. Den är matt...
2
Svar
32
· Visningar
3 505
Senast: Djurjouren
·
E
Foder & Strö Vad ska de ligga på lägst/högst? Altså MJ/smrp, Ca/P och Ca/Mg kvoterna. Har hört/läst många olika varianter. :confused: Mvh / Álin :)
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: Jessica
·
Hästvård Ni med eksemhästar, har ni börjat märka av något ännu.
Svar
3
· Visningar
669
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar lite hur känsliga hästarna egentligen är.Jag täckar min häst under höst och vinter men nu när våren kommer så tycker jag att...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: Roheryn
·
S
Hästvård Hur reagerade era pållar på den plötsliga värmen. Min stackare med rätt mycket vinterpäls trivs inte alls. Vill då rakt inte jobba med...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: kusen
·
Foder & Strö Det behöver jag. t.ex nån länk till en veterinärartikel eller nåt. Har precis fått 2 tonn hö som är rena skiten och vill reklamera det...
Svar
8
· Visningar
1 497
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård HEJ! Har en några konstig symtom på min häst. Måndag kväll var ute och red som vanligt och hästen bockade och levde runt som vanligt...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden