Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min lilla allergihäst har fått eksem på halsen, han har haft det en gång tidigare. Båda gångerna började det med hosta, men förra gången...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Katina
·
Hästvård En av hästarna i stallet har fått något som ser ut som hot-spots. Små prickformade sår, som en större knappnål, som sprack och varade...
Svar
1
· Visningar
3 375
Senast: skjootan
·
N
Foder & Strö Hur många mål mat och vad får era hästar per dag? Fri tillgång till hö?
2
Svar
24
· Visningar
1 689
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Är det farligt att lägga foderjäst i blöt tillsammans med betfor? Började ge pållen det idag, och pjollig som jag är så blev jag lite...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: nira
·
S
Foder & Strö hej.. letar hösilage för fullt. till 3 årigt halvblod. låter detta bra i era öron? fri tillgång... Torrsubstans...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: Jessica
·
Foder & Strö hej! Min 24-åriga fjordvalack som jag har utlånad på foder fick förra våren fång och är dessutom är rätt stel i benen emellanåt. Tänkte...
Svar
9
· Visningar
1 655
Senast: pimy
·
Foder & Strö Vilket ger mest energi och vilken tar hästarna upp mest näring ifrån? Jag vet det egentligen men jag blandar ju jämt ihop det :crazy:
Svar
7
· Visningar
1 148
Senast: Trollsan
·
Hästvård Jag har spånbädd i boxarna, och normalt så skalar jag av dem (så de blir lägre) med jämna mellanrum varje år och kastar ut dem vid...
2
Svar
22
· Visningar
1 910
Senast: Pisan
·
B
Hästvård Min häst får liggsår. Vill därför prova att ha henne stående på bädd. Nu använder vi spån i det stallet jag är och vi är inte snåla med...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Fifflan
·
Hästvård Fick hem en omhändertagen arab kille i helgen.Han ser ut som skrutt och veterinären sa att vi skulle lusa av honom för säkerhets...
Svar
14
· Visningar
1 200
Senast: charmant
·
A
Hästvård Är det nån som vet hur lagen ser ut angående vindskydd på lösdrift? Kan man ha hästar ute dygnet runt från när om man inte har vindskydd?
Svar
12
· Visningar
1 463
Senast: Alexandra_W
·
E
Foder & Strö Här kommer ännu en fråga angående pållans foderstat. Nu om olika mineralsorter. Höanalysen ser ut så här: MJ 7,6 Smrp 41 Ca g 1,9 P g...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Egonson
·
O
Hästvård min pålle har på senare tid blivit lite konstig ( annorliunda mot vad han brukar vara), detta vet jag att det inte beror på...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: _otursbarn_
·
Hästvård Vad får ni betala om ni åker till ATG för: *influensavacin *influensavccin + stelkramp?
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Bee
·
K
Foder & Strö hallå hallå.. är d nån som vet var man kan få reda på hur mkt olika foder är i KG?? nån webb sida lr nå?? tacksam för svar!! ha en bra...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: Mynta2
·
P
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av den? Antar att den hette Breed innan? Funkar den bra tillsammans med havre till dräktigt sto? Ni som ger...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: Francess
·
Hästvård När jag kom ut igår till stallet hade jag förhoppningar om att kunna rida min häst för första gången sen jag fick hem honom. Men det...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Otursfågel? Ömtålig? Halvblodssto född 1999 Januari 2000 - Halt höger fram när hon kom in från hage. Först konstaterad senskada...
2
Svar
35
· Visningar
3 789
Senast: Vimsan
·
Hästvård Jag jobbar vidare på att utan att sko om förvandla vinterskoning till sommarskoning ;) Han har huf grips bak (sådana snösulor där det...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Inte_Ung
·
O
Foder & Strö Är det ingen som vet på ett ungefär hur mycket en stor häst betar på ett dygn. Jag skall ha min häst på bete men inte dygnet runt 8-19...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025