Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu är vi hemkomna från kliniken. Tro det eller ej - min första gissning var rätt. Det var en hovböld!! Frågan är (vi gissar det) om...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: ako
·
K
Hästvård Jag undrar vad ni Bukare anser om att rida vid en halv till en hel grads hälta på alla ben(om man inte kunnat hitta felet)? kan den vara...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Har hittat årets två första fästingar....tidigt!! och jag har hört att vitlök ska hjälpa mot de, funkar det?? någon som vet??
Svar
5
· Visningar
820
Senast: psychogrrl
·
F
Foder & Strö Jag har sökt svaret på denna fråga på innehållsförteckningarna.... men icke... inte heller på Kraffts hemsida. Nån som vet?
Svar
2
· Visningar
920
Senast: Filosofen
·
X
Foder & Strö Jag tänkte höra med er lite om SMRP/MJ kvoter. Min kompis har inte en riktigt uträknad foderstat till sin ponny. För att hon har bara...
Svar
8
· Visningar
1 856
Senast: XamberX
·
Foder & Strö Någon här som använder det och kan berätta mer om det? Hittar ingen information på svenska men är lite nyfiken på det. Vad innehåller...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Inloggningsnamn
·
C
Hästvård Har någon erfarenhet av navelbråck hos häst? Hur opereras/behandlas det? MVH carojoh
Svar
5
· Visningar
3 062
Senast: Snorpan
·
K
Hästvård Funderar på att ge vårat sto örter när hon brunstar ?! Ge några tips, ni som vet: Hjälper det? Hur ofta ska man ge dem det ? Första... 2
Svar
22
· Visningar
3 927
Senast: Görel
·
G
Hästvård Hej! Behöver lite råd vad jag skall göra. Min häst går i hop med tre vallacker och ett sto. I morse när jag kom till stallet så var han...
Svar
5
· Visningar
3 845
Senast: Gro
·
K
Hästvård Okej, det här har jag undrat ända sen jag började rida för rätt så många år sedan. Hur kommer det sig att många just valacker låter...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Krabban
·
Hästvård Bäst att förbereda sig i tid. ;) Någon som vet?
Svar
15
· Visningar
938
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Ungefär hur mycket väger en shetlandsponny på ca 107 cm ?? Hon är av den lite grövre typen och i normalhull. Jag har aldrig haft med...
Svar
8
· Visningar
4 595
X
Foder & Strö Jag skulle gärna vilja höra era åsikter om vad ni egentligen tycker om sojamjöl som fodermedel till hästar. Vad har ni för erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: aramis
·
4
Hästvård min häst har strålrötta och jag använder blåstens salva... de e supper bra!!! det e inte så dyrt heller 50 kr ca och räker väldigt...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: Pelle_P
·
M
Hästvård tycker ponnyn har blivit lite udda.. kan det vara värmen? han har ingen feber, inte sur för att få jobba(han är som vanligt att rida)...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: sleepy
·
T
Foder & Strö Är det verkligen nödvändigt med lunchhö??? I mitt stall får hästarna frukost, mellanmål, lunch,mellanmål,kvällshö samt nattmacka kl 23... 2
Svar
26
· Visningar
2 683
Senast: Lotus
·
Hästvård Historik: Mirage, 19 år, behandlad för knäledsinflammation för ca 5 v sedan. Igångsatt mer eller mindre på en gång på vets ordination...
Svar
16
· Visningar
1 641
Senast: mirage
·
K
Foder & Strö Hej, vilket är bäst (väldigt generellt) för hästar, tidig eller sen skörd. Vilken är den idialiska råproteinhalten? MJ? Jag rider...
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: Bubbla
·
Hästvård Hej jag har ett fullblod på 11 år. Han har fått hosta nu som kommer då och då,vad kan det bero på? han har inget näsflöde och ingen...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: northang
·
S
Hästvård Det finns hästar som har spiss/"tunn" manke och rygg hvor ryggraden stikker upp, men likevel har dom KRAFTIGE muskler på...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka