Örter mot brunst?

Du ska inte ge någonting till ett sto som ska betäckas. Strunta i att rid på ridbanan och gör gärna redan nu en grundlig koll av stoet inför betäckning.

När hon väl är betäckt och dräktig så är det ju inga problem med brunsterna de närmsta 11 månaderna iaf ;)

Jag förstår precis vad du menar, har genomgått samma sak när mitt sto skulle betäckas. Men du måste uthärda tyvärr, man bör inte ge något som lindrar eller påverkar brunsten i samband med en tänkt betäckning.

Tack både till dig och Alexandra W!

Jag hoppas att den här vårbrunsten har varit extra stark på grund av att det varit så ljust, för jag har känt henne i flera år och aldrig sett henne så här!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: Raderad medlem 148240
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar