Hur många mål/dag?

5 fodringar per dag. morgon-hö och kraftfoder. lunchhö, ett kg hö vid 17 tiden. betfor när de kommer in från hagen och hö + kraftfoder på kvällen.
Ej fri tillgång på hö.
 
Min dam har fri tillgång på hö i hagen och får 3kg vid intag och kraft foder 3gg dag
tiderna frukosten när det ljusnar (6,00), middag vid 15,00tiden, kvälsmaten vid intag när det mörknar (20,00)
 
Hö 4 ggr/dag och kraftfoder 3ggr/dag.

Fast Pinky äter så lite kraftfoder(4 dl havre), så hon får egentligen bara 2 ggr/dag. Men lucern och betfor har jag spritt på 3 ggr/dag, bara för att hon ska få nåt i krubban när de andra får.
 
13 kg hö(8,3 mj o 68 smrp) uppdelat på 4 ggr och sammanlagt 1,6 kg kraftfoder uppdelat på 3 ggr.
 
Min pålle får hö fyra-fem ggr/dag, 6.00-7.00, 12.00, 17.00 och ca 22.00. Får morötter på morgonen när de andra får kraft och får en näve uppblött betfor med mineraler och vitaminer på kvällen när de kommer in från hagen vid 21-tiden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: Pegasus63
·
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
1 621
Senast: ufot
·
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
441
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp