Hur många mål/dag?

5 fodringar per dag. morgon-hö och kraftfoder. lunchhö, ett kg hö vid 17 tiden. betfor när de kommer in från hagen och hö + kraftfoder på kvällen.
Ej fri tillgång på hö.

Min dam har fri tillgång på hö i hagen och får 3kg vid intag och kraft foder 3gg dag
tiderna frukosten när det ljusnar (6,00), middag vid 15,00tiden, kvälsmaten vid intag när det mörknar (20,00)

Hö 4 ggr/dag och kraftfoder 3ggr/dag.

Fast Pinky äter så lite kraftfoder(4 dl havre), så hon får egentligen bara 2 ggr/dag. Men lucern och betfor har jag spritt på 3 ggr/dag, bara för att hon ska få nåt i krubban när de andra får.

13 kg hö(8,3 mj o 68 smrp) uppdelat på 4 ggr och sammanlagt 1,6 kg kraftfoder uppdelat på 3 ggr.

Min pålle får hö fyra-fem ggr/dag, 6.00-7.00, 12.00, 17.00 och ca 22.00. Får morötter på morgonen när de andra får kraft och får en näve uppblött betfor med mineraler och vitaminer på kvällen när de kommer in från hagen vid 21-tiden.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 303
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar