Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
5 fodringar per dag. morgon-hö och kraftfoder. lunchhö, ett kg hö vid 17 tiden. betfor när de kommer in från hagen och hö + kraftfoder på kvällen.
Ej fri tillgång på hö.
Min dam har fri tillgång på hö i hagen och får 3kg vid intag och kraft foder 3gg dag
tiderna frukosten när det ljusnar (6,00), middag vid 15,00tiden, kvälsmaten vid intag när det mörknar (20,00)
Fast Pinky äter så lite kraftfoder(4 dl havre), så hon får egentligen bara 2 ggr/dag. Men lucern och betfor har jag spritt på 3 ggr/dag, bara för att hon ska få nåt i krubban när de andra får.
Min pålle får hö fyra-fem ggr/dag, 6.00-7.00, 12.00, 17.00 och ca 22.00. Får morötter på morgonen när de andra får kraft och får en näve uppblött betfor med mineraler och vitaminer på kvällen när de kommer in från hagen vid 21-tiden.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Skola & Jobb För somliga är det förstås en grav olägenhet, för andra mycket mindre eller ingen alls. Men visst är det en faktor som borde finnas med...
Gravid - 1år Ah, ja, det är bara på det igen då.
Blir nog samma här kring söndag tror jag. Fast för många verkar ju första tydliga tecknet vara just...
Hundavel & Ras Ja, eller åtminstone annan syn än vad som är optimalt för ett hunddjur, men som då kanske istället gör det lättare att läsa människor...
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Ekonomi & Juridik Ja jag förstår säljarna också, jag själv skulle nog tagit tillbaka men alla väljer själva. Jag hoppas bara att vi hittar en lösning nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.