P
Pockan
Hej! Den 18/3 kastrerade vet. min 2-åring. Jag var ute och gick med honom (förutom hagvistelse) två gånger per dag. Två dagar efter kastrationen kastade ett av våra ston hemma så vi blev satta i karantän (ev. virusabort). Min 2-åring står i ett större stall en bit hemifrån. Som vanligt blir inte allt som man vill ha det om man inte kan åka dit själv. Allt ska enligt uppgift varit bra med honom.
Igår fick vi veta att det inte var virusabort, så jag bytte stallkläder och åkte ut till ex-hingsten. Skapet är SVULLET. Det ser ut som nya testiklar
! Ringde vet som sa att det är helt normalt, till saken hör att vår vet är lite udda och ökänd som en mindre duktig hästvet.
Min fråga är: Hur länge är dom svullna efter kastration? Han har ingen feber men verkar mycket störd av skapet.
Det är 15 år sedan vi kastrerade senast så jag minns inte riktigt hur det var, så snälla, all info mottages med tacksamhet!
MVH/Fia
Igår fick vi veta att det inte var virusabort, så jag bytte stallkläder och åkte ut till ex-hingsten. Skapet är SVULLET. Det ser ut som nya testiklar
Min fråga är: Hur länge är dom svullna efter kastration? Han har ingen feber men verkar mycket störd av skapet.
Det är 15 år sedan vi kastrerade senast så jag minns inte riktigt hur det var, så snälla, all info mottages med tacksamhet!
MVH/Fia