Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö hur mga ggr per dag utfodrar ni .....vet inte om jag utfodrar för ofta eller är det bättre att ge mkt på en gång . Och hur gör ni när ni...
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Senast: mårran
·
S
Hästvård Jag bor alltså några mil norr om Östersund och jag skulle vilja ha mina hästar i uteboxar men går det eller är det för kallt?? Om det nu...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: emindy
·
J
Foder & Strö Som jag fattat det ska man ju låta bli att flytta ensilagebalar när de är nyplastade. Alltså man tar balarna från fältet och plastar dem...
Svar
9
· Visningar
4 375
Senast: gejsa
·
Hästvård Det senaste året har kusen börjat nöta skorna snett på framfötterna. Det är strax intill tåkappan på utsidan fram som hon nöter ner...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Mitt halvblod sto är ganska rund. Hon skulle behöva gå ner i vikt. Vi har börjat sakta stilla att rida igång henne. Hon har föl 5 mån...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: HelenaHandberg
·
B
Foder & Strö Brukar hästar tycka att det är gott med sojamjöl, eller behöver man "maskera" den med ngt. annat?
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Stopek
·
J
Hästvård Kom ut till stallet imorse, för att släppa ut kusarna. Upptäckte blod på täcket som hände vid min gamla ponnys box, o på golvet. Undrade...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: marielen
·
Hästvård Ni som strör med halm - har ni ett spånlager under halmen och isf hur tjockt? vet dem som har som en hel spånbädd och sedan halm ovanpå...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: mackan
·
A
Hästvård Min häst är väldigt varm i sina hovar på morgonen när han har stått i stallet under natten. Blir inte klok på vad det kommer av...
Svar
2
· Visningar
832
M
Foder & Strö Det här är värdena på mitt hö: Torrsub 84% Smältbar råprotein 57 g/kg energi, foder 8,2 mj/kg Ca 3,8 g/kg P 1,9 g/kg Mg 0.8...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: marijaa
·
Hästvård Det var väl det jag visste att det inte "bara" skulle stanna vid en krossad sadelbom... Nu har vår gamla Lipp fått lymfangit av dom...
Svar
9
· Visningar
1 108
Senast: palle
·
M
Foder & Strö Jo jag undrar en sak: I stallet jag står i så finns det ingen som är ledig mitt på dagen och kan ge lunch. De hade en tidigare som...
2
Svar
32
· Visningar
2 309
Senast: Minizapp
·
P
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av detta???? :cry: Min ponny har fått mugginfektion i hela kroppen?? Är det farligt?? :cry: :confused...
Svar
7
· Visningar
1 709
Senast: prins_rollo
·
B
Hästvård Jag har funderat på att sko av mina två islänningar och gå en kurs i barfotaverkning. Reaktioner på att ha hästarna barfota? Något...
2
Svar
35
· Visningar
4 168
Senast: jezzie-
·
G
Hästvård Ngn som vet några benskydd som ger bra stöd? Istället för att linda... :bow:
Svar
6
· Visningar
902
Senast: jezzie-
·
A
Hästvård Jag håller på att göra en liten undersökning. Jo , Och jag undrar vad du använder för strö till din häst?! tusen tack för svar! :)
2 3
Svar
44
· Visningar
2 047
Senast: Missestar
·
Foder & Strö Hej.. Jag har ett litet problem som jag ev kan lösa men inget säkert, skulle det inte fixas så skulle råd behövas härifrån. Jag...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Molin
·
Foder & Strö hur funkar det att fodra med förra årets hö? har fått erbjudande av en bonde att köpa hö på rundbal, men det är från förra året...
Svar
10
· Visningar
1 533
Senast: marijaa
·
Hästvård min häst har börjat slita bakskorna på utsidan längst bak på skorna. varför?? har bytt hovslagare sen nått år tillbaka och detta...
Svar
6
· Visningar
1 920
Hästvård För någon månad sedan upptäckte jag små skorpor i huvudet på på min 2-åring. Tänkte inte så mycket på det utan trodde att det kunde vara...
2
Svar
20
· Visningar
2 774
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38