Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Det började med att jag skulle rida min häst i tisdags. Han hade vilat på måndan å va as pigg. Det börja typ med att han busa hej vilt...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Foolish
·
Hästvård Efterlyser information om leversjukdomar hos hastar? Veterinaren var pa besok i mandags och undersokte min 4-ariga valack och mitt...
Svar
3
· Visningar
2 872
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hur gör egentligen ni med lucernpellets?Blöter ni d? Min pålle får 7 dl lucern/dag, å har hittills faktiskt gett d torrt. E d nån större...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: aiquen
·
A
Hästvård En vidareutveckling av Carola_Linds tråd "Byta ut hovslagaren! Genast!" - där vi alla är tämligen eniga om hästägarens ansvar både för...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Cilva
·
Foder & Strö -Man kan ikke gi mer enn 5 dl. (0,25 kg.) korn av gangen, for hesten tar ikke opp mer. -Pelleterat foder kan ikke ligge uppblött lenger...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: Haffe
·
Foder & Strö Kan ni inte skriva upp det ni ger häst i enheterna kg, hg osv. Ex. kanske 12 kg hösilage med en TS på .... 2 kg havre 0,5 kg...
2
Svar
32
· Visningar
2 313
Senast: Hot Shot
·
Foder & Strö Vad skulle du ge? Min häst står på lösdrift i vinter och ska ridas normalhårt regelbundet. Han kommer att ha fri tillgång på bra...
Svar
7
· Visningar
2 298
Senast: Yrja
·
S
Hästvård Köpte för ett tag sedan en ponny med bockhov. Säljaren talade om detta innan så jag visste om det. Men jag tycker det är lite konstigt...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Sock
·
T
Hästvård Vi har nu råkat ut för det trista att hästen blivit sjuk efter vaccination, influensa/stelkramp. Hög feber och svullna ben. Är det...
Svar
5
· Visningar
2 476
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Har funderat mycket på om våra hästar egentligen tål vitlök i maten.Alltså ren vitlök,pulvren man köper är ju "utspädda tex. Men om man...
Svar
12
· Visningar
1 849
Senast: charmant
·
Foder & Strö Efter att ha läst mååånga av dessa foderfrågor på detta forum, så har jag märkt att väldigt många kan inte rek. ett kraftfoder...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 654
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Har ingen själv men har en liten lillebror (sladdbarn, ja ;) ) som i framtiden kanske får en egen liten häst, shettis. Jag har lite...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: musen21
·
L
Hästvård hej! har en ponny som blev halt i juli månad... hon kom till vet i slutet av augusti och var 3.gradigt halt båda fram... behandlades...
Svar
1
· Visningar
1 039
Senast: marli
·
Foder & Strö Ännu en foderundersökning. Vad får er(a) hästar i Smp = , MJ = Kvot = Typ av häst (ras,ålder,kön,mkh,vikt,hull) =...
Svar
16
· Visningar
1 323
Senast: SaraMara
·
S
Hästvård .. behöver hästarna om jag ska ha dem på lösdrift??? :confused: Finns det några speciella saker som man bör tänka på angående hagen...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Tez1
·
S
Hästvård Är det någon som har någon information angående detta? Vad har det varit för behandling? Resultat av behandlingen? Hur lång tid har det...
Svar
17
· Visningar
5 325
Senast: Rolle
·
Hästvård Jag är i hästköpartagen och den häst som det lutar åt är en unghäst född -01. Han har aldrig varit skodd och har tydligen mycket bra...
Svar
15
· Visningar
1 624
B
Hästvård det här kanske är en dum fråga, men vad har man halm till om man inte har det i boxen?? :bump:
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: Beyliitah
·
G
Foder & Strö Jag ska köpa mineraler och behöver även köpa vitlök till mina hästar. En nära vän tipsade mig om att det fanns Wiromins vitlöksmineral...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: jezzie-
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av Glucosamid (tror det stavas så). Min häst börjar bli lite "knakig" i lederna när han står vilket går bort...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: ann80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur