Vad har DU för strö?

Sv: Vad har DU för strö?

Jag har halm, i år är det korn halm..

Var så mycke regn här i år o kornhalmen klarade sig bäst utan mögel..

Fanskap

spån och halm beroemde på vilken häst det e.. stoet å hingsten har halm. valacken spån.

//Malin

havrehalm från egna gården :)
är mkt vallgräs i den, så det är mkt för hästarna att plocka i på natten.

Vi använder spån till våra hästar. Varför undrar du???

Torv, har en bekant som använder pappersremsor från hennes jobb, hon jobbar på kontor och massor med papper går igenom dokumentförstöraren varje dag och remsorna tar hon till stallet...

kutterspån i nya stallet, i förra stallet hade vi torv.

HALM, fluffigt, mjukt gult...

Jag har för mig att jag har läst någonstans att hästar sover bäst i halm. Vet inte om det är sant men mina hästar verkar sova gott i alla fall!

spån, kutter eller sågspån beroende på vad som fanns när vi hämtade det på sågen.
ibland även strimlat papper, har haft sådant stående, bra att ha om spånet tar slut och man inte kan hämta på några dagar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 464
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 841
Senast: warg
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 109
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar