Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hoppas att jag lägger tråden rätt. Jag undrar om de finns något man kan göra för att få en häst att tåla kyla bättre, och självklart...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: elkan
·
Hästvård Veterinären på skolan sa att jag kunde ge min häst plegisil vid klippning. Och då behöver man ju veterinär för jag kan inte spruta...
Svar
19
· Visningar
5 160
Senast: prallan
·
R
Hästvård Min häst har kraftiga pålagringar på strålbenen och vet anser att det bara är avlivning som gäller. Är väl själv inne på den linjen för...
Svar
15
· Visningar
3 112
Senast: Rosie
·
E
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet vad man kan göra för att få man och svans att växa lite bättre. Finns det någon vitamin eller fodertillskott...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: ekran
·
H
Foder & Strö Har precis rensat trädgården på bränässlor, och tänkte att jag kanske junde ge dom till hästen? :S Har hört att det är jättebra och...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 374
Senast: mymlans_syster
·
E
Hästvård hej tänkte kolla om det är någon här som har ett bra tips mot gallor? Det är så att min pojke ( Varmblod 6 år 165 mkh) Har galliga...
Svar
15
· Visningar
1 419
N
Hästvård Min pålle tycker inte om att bli klippt, men han sätter sån enorm vinterpäls att det blir omöjligt att träna om man inte klipper...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: _Runaway_
·
L
Hästvård vad är det för skilnad mellan RADITAL LINIMENT och ECLIPSBLUE LOTION?
Svar
8
· Visningar
1 497
Senast: Sellan
·
Hästvård Mailer med en från Tyskland vedrörane hennes häst, den skall säljas och jag er en möjlig köpare. Den er nu skadad, men kan settas i...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Lejonelle
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har enbart fått tag i nyskördad havre, är det ok att ge? Bör e-vitamin tillsättas? Vad kostar detta tillskott? Hur länge...
Svar
15
· Visningar
2 296
Senast: Targa
·
P
Foder & Strö Nu börjar gräste försvinna, och höst och vinter kommer krypande. Men även om det blir kallare så är min ponny ute hela dagen. Men hur...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Fakur
·
E
Foder & Strö Försöker få en liten inblick i det stora mysteriet med korrekt utfodring och har nu fått hjälp att sätta ihop en foderstat. Kruxet är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Lämnade pålle med reflexgrimma på i hagen... Min stackars älskling har nu fått lära mig varför man ALDRIG ska göra det... Kom ut till...
2
Svar
23
· Visningar
2 555
Senast: dolphinsmile
·
Foder & Strö Jag har lite frågor som jag hoppas någon kanske kan svara på; Jag har ett 17 årigt travsto. Hon har haft två ev. tre...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: sissu
·
P
Foder & Strö hej jag har precis köpt mig ett föl på 5 månader, hämtade honom idag tillsammans med mamma då jag ska börja med avvänjning, hingstfölet...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Snälla hjälp, *suck och stön* Hästen är lite svullen i hasen ner mot kotan. Hände antagligen något när vi red sist. Pratat med vet...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: Coop
·
Foder & Strö Har en diskussion på stallet.se också. Där är det flera som säger att alla hästar kan gå på havre eftersom dom alltid har klarat sig...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Koppen
·
Hästvård Har ingen aning om vilket forum jag ska lägga den här tråden på, så rätta mig om jag har fel ... Men var hittar man någon som kan...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Miran
·
E
Foder & Strö Ja alltså. När ni räknar ut foderstaten på pappret, dator eller för hand. Hur ofta kan ni använda den foderstaten till punkt och pricka...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: ang
·
Hästvård som en del vallackar får,: (vet inte hur det är med hingstar...)Varför uppstår dom? kan man förebygga? Vad kan det ställa till med om...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Svamp?
  • Oseriös avel 2023