Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör man för att hästens man ska sluta vara sliten, tunn och tråkig? Svansen är det inget fel på, men manen ser för hemsk ut. Hjälper...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Gwaeron
·
L
Hästvård Vår 20-åring är så otäckt snubblig i skogen vissa dagar. Jag vet att han haft en kotledsinflammation men inte vilket ben. Mest verkar...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Targa
·
A
Hästvård Hej! Undrar om det finns någon som kan lasermaskinen från Equi-Master, black light brush..? Min kompis hade en som låg o skräpa...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: acrazyone
·
Foder & Strö Vilket av följande foder skulle ni rekommendera som komplement till en häst som får havre, korn, betfor, sojamjöl, olja och mineraler...
Svar
7
· Visningar
1 529
Senast: Ina79
·
C
Hästvård Håller för närvarande på att leta medryttare till min häst eftersom jag skall ha barn till vintern och inte kommer kunna rida honom...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: Dan_W
·
Foder & Strö Okey jag vet att man ska ha höanalys.. Men, jag skulle köpa Mustang Musli foder idag men det var totalt slut i den ända butiken vi...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: Molin
·
E
Foder & Strö Har hört lite delade mening ang E-vitaminer. En del påstår att det bara är bull-shit... Har ni några erfarenheter av detta?
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: lakrits
·
E
Foder & Strö Hej! Läste en broshyr från en homeopat för några dagar sedan och där stod det om hästens näringsintag mm. Det stod att man ska undvika...
Svar
12
· Visningar
1 291
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Kan man lägga höet ute under natten ? Eller "förstörs" det? Bara undrar vad som händer med det :p Kram
Svar
16
· Visningar
2 504
Senast: Dalsland
·
R
Hästvård vet inte om denna tråden hamnar rätt men vi har upptäckt en stor räv i våran ena hage och jag blir lite konfunderad.....behöver man bry...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: Rambolina
·
Hästvård Vilka symtom o ev. behandlingar . Tror att min häst har fått tillbaka en gammal skada. Går nu på antiinflammatorisk medicin...
2
Svar
21
· Visningar
8 525
Senast: Susan
·
Foder & Strö Bara en liten nyfiken fråga, hur mkt av höet kan man ersätta med lucernpellets? Givetvis inte så mkt att det inkräktar på tuggbehovet...
Svar
12
· Visningar
3 095
Senast: Iccic
·
Hästvård Har i dagarna varit och provridit en ponny, den är 15 år och krubb biter, det har enligt ägarna blivit bättre nu än tidigare och det...
Svar
13
· Visningar
1 474
Senast: Fazer
·
Hästvård Min häst blev skodd med PG-skor för några veckor sedan pga knäledsinflammation bf. Tycker annars PG skorna verkar ok men hästen snubblar...
Svar
11
· Visningar
1 377
Senast: BitterAss
·
S
Hästvård Jag har köpt en 3-årig valack och har upptäckt en lite märklig sak. Han är alltid kletig på insidan av låren på bakbenen och kletet...
Svar
13
· Visningar
3 280
Senast: rocki
·
J
Hästvård Finns någon sorts sko som tillåter hovmekanismen att fungera, som inte låser hoven i en fast form? Någon nämnde att det fanns någon...
Svar
9
· Visningar
2 614
Y
Foder & Strö Hej Är det någon som har provat Aloevera till era hästar? Den flytande som man kan ge i fodret (en gul liten dunk). Vad har ni för...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: map
·
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av preparatet Zeel Ad Us Vet?
Svar
9
· Visningar
2 150
Senast: oki
·
P
Foder & Strö Min medryttarhäst är så smal :( Alla revbenen syns och skåran på baken likaså, samt en del annat. Jag har pratat om detta men ägaren gör...
Svar
13
· Visningar
1 511
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Hej! Undrar vad ni har för erfarenhet av ovanstående. Min häst är antagligen stel i länd/korsryggen (har lätt för att bli passtaktig...
Svar
16
· Visningar
1 812
Senast: mymlans_syster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka