Fan vad dum jag är!

Sv: Fan vad dum jag är!

Jag tycker att det där var ren otur.. Ibland händer det saker.. även om man skulle vilja linda in sina älsklingar i bomull så kan man inte det. Vi har haft hästar i snart 20 år.. vi har ALLTID haft grimma på i hagen pga att vi bor precis brevid järnvägen och riksvägen. Jag riskerar hellre att hästen får skavsår än att inte lyckas få tag på dom om de smiter ut och då blir överkörda. Faktist.
Man kan ju alltid sätta på nosludd.. eller om man har reflex grimmar kanske man kan sy dit nosludd på undersidan så det inte skaver. om man har en häst som lätt gör sig illa på den..

Sv: Fan vad dum jag är!

Jag kan ju tillägg att våra hästar aldrig gjort sig illa.. förutom en gång i somras och det var det inte av en grimma utan en fick skavsår av en sån där flug grejj med nät som sitter över hela huvudet..

Liknande trådar

Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 559
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 988
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Constance
·
Hästvård Vad gör man med en häst som har två vänsterfötter :confused: För att ta det hela från början; I september 2007 köpte jag en...
Svar
12
· Visningar
1 982
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka